Onsdag.

Här rullar dagarna på, och fort går det! TÄNK! På måndag börjar högskolan och livet som student för mig och 3,5 år framöver. Gruvar mig och känner mig orolig att jag inte ska fixa det. Men men försöker intala mig själv att bara jag kommer in i det hela så kommer det gå super:-)

               

Inskolningen för Sarah på dagis har gått jättebra! Men trodde inget annat heller. Dom vuxna känner jag flera av sedan förut så det hjälper mig att känna att där är hon trygg. Den här veckan har hon gått (och ska gå) 9-12 varje dag. Då får hon också äta lunch där. I måndags gick det bra för då var det makaroner och köttbullar så då åt hon 2 stora portioner. Igår åt hon bara gurka till lunch för det serverades fisk och potatis... Jaja hon måste väl lära sig någon gång att börja smaka på allting.

                

I helgen som gick var jag, Sarah och mormor i Nysjön fredag-söndag. Det är så SKÖNT att vara där! Koppla bort omvärlden för en stund och bara vara. Sarah trivs också som fisken i vattnet med massa lek ute och kossar runtom sig. På lördagen var vi även en tur till Lumsheden för att gå lite på marknaden, men regnet ÖSTE ned så hiskeligt mycket att vi fick ge oss nästan med en gång. Sarah åkte bilkarusell och brydde sig inte om att det regnade. Sedan åkte vi hem och hälsade på Lena och Märta innan vi åkte upp till Nysjön igen.

                 

                 

                 

                 

                 

                 

                  

Igår var jag i stan och klippte mig. Behövdes verkligen efter en sommar där solen har blekt och förstört mitt hår. Så nu känns det så skönt igen, men verkar aldrig som att det går att spara ut långt mitt hår:-( Eric var med och gick med Sarah på stan så länge, tack för det bror!
Jag och Eric har plockat lite lingon de senaste dagarna. På kanske 3,5-4 timmar fick vi ihop 42 kg som vi sålde till Arne:-) 

                
                      "Jag vill ha jentehår" säger Sarah och tar på sig den här peruken. 

Efter jag har hämtat Sarah på dagis idag så ska jag och hon köra Eric till Borlänge. Han ska för första gången flytta hemifrån och ska gå på Fornby folkhögskola, där han även kommer bo.

En liten uppdatering från oss!
KRAM!

                 


Kommentarer
Postat av: Jenny H

Härligt med en liten uppdatering!



Skrivet: 2011-08-24 Tid: 10:51:51
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Tycker som Jenny, fast jag kan träffa er när jag vill.



Skrivet: 2011-08-24 Tid: 10:51:51
Postat av: Andreas

Øverens med de kommentarerna ovanfør, men førstår att ibland førsvinner motivationen och orken. Æven jag ser och pratar ju med er varje dag. Men just bilderna på vad som sker nær inte vi pratar ær alltid lika skoj att se och læsa om.



Saknar er, men vi ses snart!



Skrivet: 2011-08-24 Tid: 10:51:51
Postat av: farmor Pia

Håller med alla ovan. Härliga bilder ser så mysigt ut vid fäboden med kor och allt. Idag har jag varit med gamla jobbkompisar och letat "skatter" lite duggregn men ändå varmt. Längtar så efter er, kram.



Skrivet: 2011-08-24 Tid: 10:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0