Vardag igen.

Då var påsken över för den här gången, och 6 dagars ledighet. 6 underbart härligt och avslappnande dagar med mina ♥ Imorgon är det jobb igen och Sarah längtar väldigt mycket till barnehagen för hon har ju inte varit där på nästan 2 veckor nu. Langtidsvarslet för vädret ser ju bara helt fantastiskt ut, solen kommer imorgon igen och det skall vara i över en vecka framöver - då är det härligt att man jobbar i barnehagen eftersom vi är så mycket ute:-)

           
                                                            ♥

Har även hunnit sytt lite då och då dom här dagarna så det har blivit lite nytt. Bl.a så har Janet önskat att jag ska sy 2 klänningar till hennes Martine. (Hon går tydligen jämt i den jag sytt tidigare.)

           
                      Bluse till Sarah. (Den hon hade på sig på påskafton.)

           
                  Blå/vit randig tunika till mig själv, med resår längst ned.
                  Den här sydde jag före påsk, men har inte visat den ännu.

                   
                                           Klänning till Martine.

           
                                                     Bak.

           
                                               Till Martine.

           
                                                      Bak.

           
                         Tyckte den blev så fin så sydde en likadan till Sarah.

           
                                                     Detalj.

Nu har jag precis suttit och försökt sy om strumbyxor till lilla damen här. Hon är så perfektionist vad det gäller kläder och allt måste sitta perfekt på. Det gör inte dom nya strumbyxorna som jag köpte. De är för stora framme vid tårna (inget som stör om du frågar mig.) Men hon ser ut som ett surt äpple när hon får på sig dom och kastar sen av dom. "Liker ikke" säger hon. Igår tog hon fram ett par väldigt använda strumpbyxor i str. 86!! men som hon fortfarande kan ha och sa: "Jag liker bara dom här mamma" :-) Haha sötunge ;-) Men dom syr inte strumbyxorna på samma sätt nu i större storlekar, babystorlekarna hade mer som en "fot" och som satt helt slimmad och det gillade hon. Får se om jag klarar den stora "pröven" imorgon, om jag har lyckats. Troligen inte:-)

Kommentarer
Postat av: Jenny H

massa fint du sytt som vanligt!



Skrivet: 2011-04-25 Tid: 22:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0