Nytt sytt!

Nu börjar jag "vänja" mig mera vid att vara själv hemma, jag har faktiskt kunnat klara av att slappna av - Lite i alla fall:-) Och så har jag sytt! Det är SÅ kul!

Igår åkte jag med Janet ut till stoff och stil. Hon ville köpa tyg som jag ska sy klänningar till hennes Martine. Alltid lika kul att åka dit och känna och se på alla underbara tyger:-) Senare på kvällen var jag även bjuden bort till henne och hennes familj på fantastisk god mat/dryck och övernattning. Jättemysig och kul kväll! Tack för jag fick komma! 

        
                          Grön klänning till Sarah med grodtyg.

         
                                                     Bak.

        
                                                Närbild. 

         
                                      Lilla klänning med svampar.

        
                                                   Bak.

        
                                 Nya kuddfodral till soffan.

        
                                           Mössa till mig :-)

        
                                         Mössa till Tobias.

        
                                          Mössa till Martine.

        
                    Janets man önskade sig en mössa i det här tyget :-)

        
             Robotmössorna är till ett syskonpar och den nedre är till Sarah.

        
                                            Fantastiskt tyg!

Har även haft för mig lite påskpyssel, men det visar jag senare:-)

Just nu ser det ut som om en bomb slagit ned här med tyger och sysaker överallt. Men jag skall ge mig för idag och ta en dusch och lägga mig. Imorgon och tisdag är det jobb sen är det påskledigt :-)

Har ni haft en fin helg?


Kommentarer
Postat av: Pernilla

gud vad duktig du är! jag stod och dregglade över massa jättefina tyger på panduro och tänkte mig alla fina kjolar och klänningar man hade kunnat göra av dem, om jag ens hade kunnat trä en symaskin alltså ;) jag får nog anställa dig att sy nåt fint åt mig snart!



och du, passa på att slappna av och ta det lugnt nu när du är ensam för tusan! innan du hinner blinka blir allt som vanligt igen!



just ja, madde och jakob fick en liten son i fredags :)



Puss & Kram!



Skrivet: 2011-04-17 Tid: 21:18:33

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Angelica

Kikar in och hoppas du haft en bra dag i solen :)



Tänkte tipsa om en tävling jag har på bloggen, dagens blogg, där du kan vinna en länkning. Ber om ursäkt om du inte tycker om reklam - då kan du radera denna kommentar.



I dagens blogg lämnar du bara en kommentar " jag är med ", så lottar jag en vinnare dagen efter. Efter det lämnar jag en kommentar hos er så ni kan kika in vinnaren och anmäla er igen. Även fast ni har vunnit en gång får ni anmäla er igen - eftersom vinnaren lottas ut via random.org



DIREKTLÄNK: http://angelica.blogg.se/2011/april/helgens-vinnare-anmalan-till-dagens-blogg.html#comment



Skrivet: 2011-04-17 Tid: 21:18:33

URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Det var mycket du hunnit sy. Idag har det varit ett fint vårväder +12 nu på kvällen ½ 10. Du är jätteduktig att sy. Kram



Skrivet: 2011-04-17 Tid: 21:18:33
Postat av: Världens bästa Nina

Men shit vad duktigt! Jag har tonvis med grejer som ska sys, men orkar aldrig. Fail på det. :(



Skrivet: 2011-04-17 Tid: 21:18:33

URL: http://snottra.blogg.se/
Postat av: karin - trattoria

så fina grejer!



Skrivet: 2011-04-17 Tid: 21:18:33

URL: http://trattoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0