Kan inte sova...

Har varit vaken sen 5 idag och det är lördag! Det var inte Sarahs som väckte mig, för hon ligger och sussar gott under täcket än. Nej det är bara mitt eget fel. Har haft så oroliga nätter och vaknat många gånger den sista tiden. Jag är dödstrött och skulle verkligen behöva sova, men samtidigt värker ryggen och jag känner mig orolig i kroppen så jag kan inte sova.... Är nog Sverige flytten som gör sig påmind.. TÄNK! Jag har bara 3 veckor kvar på jobbet - 3 VECKOR!!!! Och om en månad drygt då går flyttlasset. Jag vill inget hellre än att komma närmare "hem". Men samtidigt är det jobbigt också. Jag har trots allt haft mitt liv här i 6 år nu. Här lämnar jag tryggheten med ett fast jobb och ett fint ställe att bo på till det att inte veta vad framtiden kommer att erbjuda??? Ja det är verkligen 1000 tankar som flyger runt i huvudet på mig. Det är först nu jag verkligen har kommit på att det är faktiskt snart det händer - VÄLDIGT snart! Allt är verkligen inte "bara bara" till trots att jag bara skall från Norge till Sverige. Dessutom känner jag stor skuldkänsla för att jag "river upp" Sarah där hon är trygg med många vänner och folk hon tycker om i barnehagen. Men alla säger att hon kommer vänja sig snabbt.....
Missförstå mig inte för det är verkligen jag inget hellre vill (och behöver just nu) än att flytta till Sverige igen. Det är bara det att allt är så osäkert än. Kommer jag komma in på skolan jag sökt??? Och om inte vad gör jag då? Hur långt kommer det ta innan Andreas får sig ett jobb och kommer efter oss?? Inte allt för lång tid hoppas jag. Var kommer vi att bo efter sommaren? Vart ska Sarah gå på dagis? Ja tankarna är många... Men det löser sig nog till det bästa:-)

                
                                                              ♥


Kommentarer
Postat av: Pernilla

åh, vet du allt det som du oroar dig över kommer att lösa sig jättebra! när jag ligger vaken och nojar över hela livet sådär så brukar jag säga till mig själv: "Kan jag göra någonting åt allt det där jag oroar mig över nu klockan 5 på morgonen ändå?" Och nej, det kan jag ju inte så då är det ju bara att tänka på nåt annat och ta tag i bekymren som de kommer istället.



och du, om inte du kommer in på skolan som du sökt så lär ju ingen annan kunna komma in heller eftersom dina betyg är grymma!



allt löser sig, på ett eller annat sätt, så lägg dig och sov nu! (eller kanske inte nu. men ikväll!) vi ses i sommar :) PUSS & KRAM!



Skrivet: 2011-04-30 Tid: 06:48:03

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Jag förstår hur du känner det men allt har en mening och allt kommer att ordna sig. Kram.



Skrivet: 2011-04-30 Tid: 06:48:03
Postat av: emalee

Oj här hänger jag inte med märker jag. Petrus nämnde nåt om flytt, men att han inte visste så mycket mer än så. Vad spännande och kul att få komma närmare familjen. Blir det dalarna eller skåne? Eller ni kanske inte riktigt vet?



Tror också att det kommer att gå bra för Sarah. Egentligen så är det ju inte så mycket värre än att ni skulle flytta till ett annat ställe i Bergen och att hon skulle behöva byta dagis. Det kommer nog att gå kanon :-)



Skrivet: 2011-04-30 Tid: 06:48:03
Postat av: Jenny H

<3



Skrivet: 2011-04-30 Tid: 06:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0