Torsdag.

Idag tog jag och Sarah bussen ned till stan för att hälsa på mitt jobb och för att se om Laila var där, för att prata om "framtiden". Såklart var hon inte där idag utan på den andra butiken på lagunen. Kändes ju lite onödigt att ha åkt buss nästan en timme för att sen ta bussen tillbaka och gå till lagunen som inte alls ligger långt ifrån där vi bor. Men men vi fick oss en trevlig liten tur i alla fall. Väl framme på lagunen så var i alla fall Laila där och det var ju bra:-) Har in princip inte varit på jobbet alls sen Sarah föddes så jag var bra nervös för att komma dit, tänk om jag inte hade något jobb kvar? Men självklart hade jag det:-) Så känns som en liten sten lyfts från hjärtat för det med jobbet har jag gått omkring och tänkt på massa. Så vi pratade lite om hur allt kunde lösas, om jag eventuellt kunde få byta butik och lite sånt. Men vet ändå inte hur det kommer att bli om jag måste jobba flera pass med "kväll", är ju öppet ända till 21 om kvällarna.... Så vi får se hur alting blir. Jag har i alla fall ett jobb:-) Men ska titta runt lite vad annat "dagsjobb" som finns. Allt måste ju stämma med lämning och hämting av Sarah på dagis, Andreas jobb, träningar o.s.v. INTE LÄTT.... Tänk om vi hade haft släkten lite närmare... Jaja, känner mig i alla fall lite positivare idag! :-D


En liten filmsnutt av Sarah från idag.

 

Gjorde i ordning en smörgås med leverpastej till Sarah nu på kvällen, skar den i små små bitar och trodde hon skulle stoppa i munnen, men gjorde hon det? Nej, hon blev skitsur och ville inte alls smaka. Men det var väldigt roligt när dom små bitarna fastnade av leverpastejen på fingrarna:-D

                                                           

Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Åh så härlig liten film...längtar så efter er. Jaså Andreas har börjat baka, nåja när han var liten så tyckte han det var ganska kul att laga mat och tror han sa att han ville bli kock.



Skrivet: 2009-03-05 Tid: 22:01:41
Postat av: mormor stina

Bra jobbat! Ring när du har tid så fixar vi lite



Skrivet: 2009-03-05 Tid: 22:01:41
Postat av: Jenny H

hej johanna och sarah! sitter pa ett internetcafe i phuket och laser din blogg! Rolig film! Resan har gatt bra, kolla garna min resedagbok. Jenny_H

Puss o kraam



Skrivet: 2009-03-05 Tid: 22:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0