Söndag.

Den här söndagen började inte så väldigt bra för min och Sarahs del. det började inatt. Jag låg och läste och släckte lampan. Då vaknade hon till. Trodde att hon somnade om, men inte. Hon låg och gnydde och gnällde och kom inte till ro så jag tog upp henne i min säng. Trodde ju då att hon skulle lugna ned sig eftersom hon brukar göra det , men inte det heller. Fortsatte att gnälla och vara orolig ända fram till 2 tiden, då hade hon hållt på sen kl 12. Så jag har varit otroligt trött idag. Sen fortsatte även den vanliga matvägran när vi skulle äta lunch. nej hon skulle inte ha köttfärsbiffar, potatis och sås inte. Då kokade det över för jag är så otroligt TRÖTT på att behöva ta denna kamp FLERA gånger varje dag. Så hon fick gå och lägga sig för middagsvila (var också trött efter natten.) Jag sa att hon fick ingen napp eller kossa om on inte kom och åt maten emn nej INTE ens det gick så där låg hon i sin säng helt tills hon somnade. Det tog sin lilla stund. Med jag var hård, hade jag gett med mig här och låtit hon få nappen så hade hon förstått att hon alltid kan få viljan sin fram och det är slut med det nu! Så nu är det slut med alla små kex, glass och annat gott innan hon kan visa att hon kan äta riktig mat först!
Hon vakande upp på samma dåliga fot som hon somnade men glömde snart bort sig och blev den vanligt goda glada Sarah efter att ha fått en spegel och låna och fått ta på sig själv av mormors rosa läppglans:-) Det var roligt det förstår ni:-) Sen blev faktiskt eftermiddagen mycket bättre och vi spelade spel och åkte en tur upp på byn bara hon och jag och så gick vi till lekplatsen.
När vi kom hem igen var det kväll och dags för middag. Jag frågade nu vad hon helst ville ha för mat och då svarade hon korv. Då sa jag och så tar vi en liten potatis till det också, "nej" sa hon då, men det slutade med att hon åt upp en helt tjock stor grillkorv och en hel potatis. Det var helt skrapat på tallriken (även om det tog sin lilla tid...) Men hon var nog väldigt hungrig då också eftersom jag var benhård med att pröva att hon inte skulle få någonting annat sedan hon vägrade lunchen (förutom dricka da såklart, det måste hon ju ha). Och det gick ju bra för hon åt ju upp allt. Då klappade jag mina händer och visade och berömde henne för att hon åt upp allt på tallriken och sa att nu får du välja någonting, vad du vill som efterrätt för att du var så duktig. Hon valde en kanelbulle:-) Sen kom Jenny och lekte med henne innan det var dags för sängen. Vilket uppskattades av både Sarah som älskar att leka och mamman som kunde hålla på med papper i lugn och ro:-)

              
                                                  På lekplatsen.

              

              

              

              

              
   Sarah plockade bort mormors saker från skrivbordet och satte sig och sin dator där ;-)
              
              
                                                   Spelar spel.
               
              
                                             Jenny och Sarah busar.



              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0