Onsdag.

Regnet bara öser ned... Det fina vädret jag tidigare skrev om är ett minne blott... Nu har det vräkt ned i många dagar, dessutom blåser det. Uff, riktigt Bergens höstväder.

Förra veckan var jag till doktorn för jag var så dålig visade sig vara bihåleinflammation. Igen. Har fått pencillin och känner mig mycket bättre. Men nu har jag sån extrem hosta och är helt tät igen, får inte andas ordentligt ibland. Vill verkligen inte springa hos doktorn hela tiden, men blir det inte bättre snart vet jag inte vart jag tar vägen. Är helt slut i kroppen och har ont. Vi har dessutom haft 2 jättejobbiga nätter med Sarah och jobb hela dagen lång. Så inte mycket att "hämta in sig" på. Men, men blir nog bättre snart!

I helgen åkte symaskinen fram igen. TÄNK om man hade ett eget syrum *drömmer*, för det är ju ett så himla jobb när man måste plocka fram den och alla grejer och tyger varje gång man ska använda den. När vi en gång får ett stort hus  då ska jag absolut ha ett eget syrum! :-)
Det blev 2 st klänningar i fleéce, en till mig själv och en till Sarah. Här är resultatet:

           
        Klänning till mig i lila fleéce med vitt hjärta och silver band och vitt blondeband
        runt hjärtat.

           
                                                     Detaljer.

           
                 Sarahs klänning i vitt fleéce. En dalahäst som jag klippt ut från ett
                 annat tyg får pryda frampå bröstet och vitt blomster band nedtill.

           
                                                     Detaljer.

           

Nej nu ska jag gå och lägga mig behöver all sömn jag kan få, och hoppas verkligen detta är en bra natt för Sarah så vi får sova gott allesamman.

Ps: Till mormor och morfar i Sågmyra: Vi har lagt på ett paket på posten till er idag:-)

      
Har haft slut på batteriet i kameran så har inte blivit så många bilder tagna på prinsessan, men här är 2 tagna innan läggdags.

          

          


GODNATT!!!


Kommentarer
Postat av: mormor stina

vi har också postat ett paket i dag... vi får se vilken postgång som är snabbast



Skrivet: 2010-10-06 Tid: 22:33:31
Postat av: Pernilla

trist att ni är sjuka hela tiden :( har också varit mycket sjuk på sistone, det är väl de små liven på dagis som smittar så härligt!



om jag lagar middag när vi hälsar på så kanske du kan lära mig att trä en symaskin i utbyte? du är så duktig :)



här blåser det också galet mycket hela tiden, men vi har sluppit regn än så länge i alla fall. det kommer väl säkert snart, göteborg brukar ju inte snåla med den biten! nu är det leksand - malmö på teven och jimmy sitter och gapar som en idiot, medans jag mest försöker hålla ögonen öppna ;)



krya på er! snart är det helg, då får du försöka vila ut lite! PUSSKRAM!



Skrivet: 2010-10-06 Tid: 22:33:31

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Hoppas ni snart är friska igen. Jag håller med Pernilla att du är så duktig att sy. Det har blivit höstväder här också.



Skrivet: 2010-10-06 Tid: 22:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0