Tomt...

Nu har Natalie rest hem igen:-( Det känns tomt! Men vi har haft några jättefina dagar när hon varit här från i onsdags tills idag. Sarah älskar att ha storasyster här, allt är "Nattis, Nattis" så synd att det inte kan bli oftare. Men är ju så vårt när vi bor i två olika länder. Som tur är så dröjer det faktiskt inte allt för länge tills nästa gång för hon kommer om drygt en månad igen tillsammans med Pia, Bengt, Emma och Julia.

           


            

           

I fredags var jag och Natalie på "nattöppet" på Lagunen. HERREGUD!!! Säger jag bara! galet mycket folk och GALET för folk betedde sig... Fick efter mycket om och men i alla fall tag i det jag ville. En liten cd spelare till Sarahs rum som just då dom hade ett tillbud för till 95:- Men får den om ett par dagar. Sen blev det lite annat smått och en tunika som jag sett på läänge på Kappahl som jag fick 30% rabatt på så jag var nöjd:-)
 
Igår var vi iväg allihopa till Vilvite, ett "vetenskaps center" eller vad man kan kalla det. Är i alla fall massa olika saker att prova på. Det var jättekul!

           
               Här bygger Nattis och pappa en raket med tyngder genom att dra i snören
               för att lyfta de upp och sätta de ihop. 

           
                Detta gillade Sarah bäst. En boll som "flög" i luften och höll sig kvar
                med hjälp av en blåsmaskin.

           

           

           
                 Provade sig på som "väderflickor", så här såg man det...

           
                                      Så här såg det ut på tv:en :-)

           
                                               Fikapaus.

          

          

          

          

          


Idag har vi haft riktig "förjulstämning" här hemma med både pepparkaksbak och lite julpyssel - MYSIGT!
Sarah älskar att baka och det var det första hon ville göra i morse:-) Först ville hon inte ens smaka degen, men efter att ha gjort det var hon fast:-) Så hon åt mest och jag och Natalie tryckte ut figurer.

          

         

         

         

        

        

        

        

        


Vi lagade tidig middag idag: gjorde egen snitzel, pommes och bea.sås som vi åt innan Natalie skulle ta flyget hem.
Man ser verkligen hur glädjen och kärleken lyser i Sarahs ögon med Natalie och jag är så glad över att hon har ett syskon. Som sagt som jag sa är bara sååå synd att vi skall bo så långt ifrån varandra. Man vänjer sig ju så fort vid att ha henne här och vips så är hon borta igen och då känns det så tomt...

Hoppas ni alla har haft en fin helg! Nu är det snart måndag och jobb igen. Men vi längtar redan tills nästa helg för då kommer FARMOR och hälsar på:-)

GodnattKram!

Kommentarer
Postat av: mia

Julia längtar så till hon ska få åka till er...lite spänd på flygresan är hon, det är ju första gången för henne.

kram



Skrivet: 2010-11-14 Tid: 22:15:31

URL: http://waldemarsikomstad.blogspot.com
Postat av: Jenny H

Härliga bilder! och snart ses vi också =) Jag och Simon har precis kommit hem från Köpenhamn, har varit där på bröllop! Åkte ner i fredags, härligt har det varit! kraam <3



Skrivet: 2010-11-14 Tid: 22:15:31
Postat av: farmor Pia

Det är visst många som längtar till Bergen här i från Skåne minsann. Tänker bidra till förjulstämningen med en kitchig gran med fiber ljusoptik???!!! bl a i resväskan. Kram på er vi ses på fredag natt....längtar



Skrivet: 2010-11-14 Tid: 22:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0