Sågmyra:-)

Då var vi här:-)

Flygresan igår gick väl inte så där väldigt bra, milt sagt. Det hela började med att vi var tvungna att sitta stilla i flygplanet i 45 min innan vi kunde lyfta p.g.a nått fel med stötdämparen på planet. Sarah, hon visade redan från början att det att sitta i mammas famn stilla var inget hon hade tänkt sig att hon skulle göra. Hon börjar ju bli sås tor nu så det var väldigt trångt att behöva sitta med henne på famnen. Som tur var så fanns det otroligt nog en hel rad med 3 lediga seten (på det annars väldigt fulla planet), och vi kunde sätta oss där. Men sarah hon ville i alla fall inte alls sitta still utan ville helst ut i mittgången och gå. Så vi försökte roa oss så bäst vi kunde med bok, mat och sånger. Efter en del försening var vi i alla fall framme på Arlanda och kunde ÄNTLIGEN träffa mamma och pappa som hade mött oss där för vidare bilfärd hem till Sågmyra. 

       
                        På Arlanda, liten kafferast innan vi kör.

       
           UNDERBART att köra bil igen, och speciellt då när större delen av 
           sträckan var 120 km/h :-)

       
         Efter en STARKT önskan från min sida så stannande vi på vägen och åt
         kebab - SÅ GOTT! (Finns ju inte i Norge.) Här är barna vid barnbordet:-)  
        

       
        Äntligen hemma i Sågmyra. Här väntade morbröderna och Lotta och 
        Stefan på oss. Och Svea såklart:-D Sarah somnade i bilen men när vi kom 
        fram i 21 tiden så vaknade hon igen och var sen vaken fram till jag 
       gick och la mig.

       
     
       
         Mormor hade gjort i ordningen fin lekhörna till Sarah. Här med morbror
         Eric. Väskan blev snabbt en favorit och i den skulle det ligga massa 
         lekemat.
       

Idag har vi inte gjort så väldigt mycket. Mest bara varit hemma, ute och lekt, jag har kunnat bara legat i sängen och läst tidningar (SÅ UNDERBART SKÖNT). Både farmor och farfar och Stefan har varit här och hälsat på. Jättekul för det var så längesen sist. 

     
              Morfar och Sarah. Sarah leker med morfars plånbok. Hon plockade 
              i och ur, i och ur, i och ur mynten :-)

     
      Efter ett ANTAL misslyckade bilder (eftersom varken Eric eller Victor 
      kunde göra en ordentlig min) så blev detta det mest "lyckade" kortet
      på mig och mina bröder.

   
                     Sarah och gammelfarmor Kerstin.

    
                             Mormors lilla hjälpreda :-)

    
         Sarah har ätit jättedåligt både igår och tidigare på dagen idag. Men nu
         på kvällen till middag åt hon hela 3!!!! portioner. Men så var det favvisen
         spagetti och köttfärsås också. 


Säger godnatt med denna filmen, som är ifrån bilturen hem igår. Morfar och Sarah sjunger bä, bä...

    

     

Kommentarer
Postat av: Jenny H

Härliga bilder! Vi ses på torsdag! Kram <3



Skrivet: 2010-05-10 Tid: 23:33:45
Postat av: Pernilla

fina bilder! jag drömde inatt att ni kom hit och hälsade på och av någon anledning hade jag alla mina gamla leksaker här som sarah fick leka med, haha :) ha det så himla bra och njut av semestern nu! önskar jag också var i sågmyra och fick träffa er. PUSS & KRAM!



Skrivet: 2010-05-10 Tid: 23:33:45

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0