Helgen.

Förstår verkligen inte vart dagarna tar vägen. Nu har vi bara 2 dagar kvar här innan det är dags för oss att åka hem till bergen igen.

Igår hade vi först lite regn tidigt på morgonen men det försvann snabbt och vi hade en kanonfin "sommardag". Vi var ute hela dagen och Sarah hade det underbart.
Mitt på dagen kom mormor och morfar hit och hälsade på, jättekul för det var så länge sedan sist.

        
                           Sarah och gammelmorfar.

       
                            Sarah och gammelmormor leker.

       

       
                                        Sarah "lagar mat".

       
                                  Stefan och Sarah.

       
                                    Fikar ute i solen. 

       

       
             Gammelfarmor tittade förbi och hade med såpbubblor till Sarah.

       
På kvällen var åkte jag och Jenny in till Desireé i Falun som hade bjudit hem oss och Ida på middag. Jättekul att se er igen, var JÄTTELÄNGESEN sist. Vi hade en kanontrevlig kväll. Desireé skulle tyvärr iväg och jobba natt, men vi andra tre bestämde oss för att gå hem till Ida och fortsatte kvällen med dricka och massa prat! 

       
       Middagen var supergod! Fläskfilé med championjoner, klyftpotatis och sås.
       Till efterrätt hade Jenny bakat en otroligt god chokladtårta.




Idag på förmiddagen var jag och Sarah hem till farmor och Arne och hälsade på. Sarah ville självklart vara ute så hon och gammelfarmor var ute och lekte och hade det skoj medan jag själv tog en liten blund i soffan:-)

           

       

Idag har Jenny åkt hem till Uppsala igen och var hit och hälsade på för en sista gång och säga hejdå.

På eftermiddagen var vi bjudna hem till farfar, Sigrid och Fredrik på middag. Vi fick jättegod älgköttgryta med potatis. Sarah ville som bekant mest spendera sin tid ute och hon fick väl det, och jagade både efter katter och höns:-)

       


        


Kommentarer
Postat av: des

hejhej:D hoppas du piggnade till idag, jen sa att du var lite klen :P om jag hinner ut till sågmyra imorn så kommer jag och cassie ner en sväng. ska ju baka och sådär så jag hoppas jag hinner:) PUSSPUSS



Skrivet: 2010-05-16 Tid: 22:41:33
Postat av: farmor Pia

Ohhhh så fina bilder, ser så härligt ut med solsken och värme. Här har helgen var regnig och kylig +9grader. Varit ute och cyklat dressin med kompisarna och haft trevligt. Hoppas nu Andreas har städat och gjort fint till er när ni kommer hem igen. Kram Pia



Skrivet: 2010-05-16 Tid: 22:41:33
Postat av: Nina

super fina bilder :D



Skrivet: 2010-05-16 Tid: 22:41:33

URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0