Fredag.

Idag har "bergensvädret" (som dom kallar det här hemma) fortsatt, alltså bara regnat hela dagen:-)
Jag och pappa bestämde oss för att ta en handletur till Insjön och Leksand. Jag hade så lust att se i tygaffärer och på annat smått och gott, så denna regniga dag passade utmärkt till det.
Sarah och mormor stannade hemma och var ute och lekte (det var det första Sarah sa när hon vakna i morse: "ut, ut"). :-)

Hade i alla fall en väldigt fin tur även om jag var lite besviken på tygaffärena. Hade ju in princip bara bomullstyger, och det är inte vad jag vill sy kläder av. Men, men.. Köpte i alla fall dessa underbart fina dalahäst tyger:

      
            Det rosa tänkte jag sy en gardinkappa att ha i Sarah rum. Och det blå
            har jag lust att prova att sy en tunika till Sarah. Kan bli jättefint tror jag, 
            men är lite osäker just på det att det i bomull. 

     
         Efter att ha provat och gått i alla stora "crocs" här hemma så var det 
         hög tid för Sarah att få sig ett par egna i sin storlek. Dessa är jättesöta 
         små blommor i alla möjliga färger.

     
                    Behöver jag säga att Sarah blev nöjd?? :-D
                 Hon älskade dom har har lekt med dom resten av dagen.

     

     
        På eftrmiddagen kom farmor/gammelfarmor och hälsade på och lekte
        med Sarah.

     

     
       Måååål. Sarah spelar basket och gör mål i sin "minikorg".

     
      Sarah gick och hämtade två filtar, en till henne och en till dockan. 
      Sen la hon dockan i ena soffan och sig själv i den andra och ville att 
      gammelfarmor skulle "stoppa om" henne och dockan filten. - Sötunge!

     
        Jag, pappa, Eric och Victor spelade poker. Sarah ville vara med och 
        och lära sig. Här i morfars knä. Dom vann!

Nu på kvällen har Jenny varit här på besök. Är så roligt att hon åkt hem hit från Uppsala bara för att hälsa på oss:) Jenny gav Sarah sin bilnyckel. DET skulle hon ALDRIG ha gjort. Vi sprang här och letade överallt och har hittills inte hittat den. Så det slutade med att jag var tvungen att skjutsa hem Jenny till Maud och Mats så att hon kunde hämta reservnyckeln. Hoppas vi hittar den imorgon, det finns ju 100 tals ställen den ungen kan ha gömt den på.

     
           Fyndade en jättefin sommarklänning idag. Kostade endast 50:-

     
                                         Närbild.

      
       Just i skrivande stund sitter jag och njuter ett glas rödvin. Men jag skall
       snart krypa till sängs och mysläsa alla de tidningarna jag köpte idag.

God Natt!


   


Kommentarer
Postat av: Pernilla

var det en pik det där om att jenny åkt hem från uppsala bara för att hälsa på er? okeeej, jag fattar piken :P men jag sitter ju här och väntar på att ni ska komma hit. har ju bakat kärleksmums och allt till er! när kommer ni? kaffet kokar över!



hoppas ni hittar bilnycklarna! och att vädret är lite finare idag, här öser regnet ner så man inte vill gå ut :(

PUSS Å KRAM!



Skrivet: 2010-05-14 Tid: 22:39:54

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: en kreativ footblogg - bellaisit.blogg.se

vill du bli länkad i ett inlägg i min blogg?

för mer information; http://bellaisit.blogg.se/2010/may/just-for-fun.html#comment

ha en fin kväll! ♥



Skrivet: 2010-05-14 Tid: 22:39:54

URL: http://bellaisit.blogg.se/
Postat av: farmor Pia

Sicka fina tyger, de med dalahästarna. Blir säkert fina gardiner mm. Crocksen var också jättesöta, såna vill jag med ha.

Sarahs små stilla stunder, under filten med nåt att läsa låter så mysiga.

Ha det fortsatt trevligt. Kram



Skrivet: 2010-05-14 Tid: 22:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0