5 dagar...

Tills jag och Sarah kommer till Sverige och Sågmyra, att jag längtar är bara förnamnet.

Känner mig så otroligt sliten just nu så det ska bli underbart med lite semester.
Framförallt så är jag så orolig vad det gäller Sarah och hennes ögon och eventuellt allergi. Och att ett blodprov ska vara så förbaskat svårt att få till, så man kan få reda på hur det ligger till. Vi var ju som sagt till doktorn förra veckan. I helgen var Sarah inte alls i form och hade feber så vi var hemma igår. Var då till "min" doktor igen för att försöka ta blodprov. Men då kunde hon inte hjälpa mig för att sköterskan hade skickat "papprena" på vilka prover som skulle tas på posten hem till oss. Till saken hör att jag ringde i fredags för att höra om inte jag hellre kunde gå till legevakten på nesstun (är mycket närmare än att åka till stan.) och det trodde hon skulle gå fint. (Hon sa INGET om att hon skickade papprena hit). Så i går åkte vi i god tro ned till doktorn istan, men då kunde de inte hjälpa mig. AHHHHH.
Åkte hem igen och såg att papprena hade kommit med posten. Bestämde mig då att åka ned på legevakten igår kväll, men vad händer när vi kommer dit? Jo de kunde inte ta ett sånt prov för de hade inte utstyr och material till det!

Så imorse tog vi bussen YTTERLGGARE en gång ned till doktorn i stan och sköterskan provade sticka Sarah i begge armarna, men inget kom. Så det var bara att åka därifrån igen utan att få gjort det. Hon sa åt oss att det är jättesvårt att "hitta" blodådror på så små barn och sa att vi var tvungna att åka till sjukhuset för att ta där.
Labbet på sjukhuset som har öppningstid mellan 12.30 - 15.00. VAD ÄR DET FÖR TID????

Så imorgon måste vi försöka ta oss dit på nått sätt (VAD JAG ÖNSKAR VI HADE EN BIL JUST NU) för all denna åkning hit och dit med buss tar mååånga timmar längre tid. Dessutom har jag jättedåligt samvete för att jag är borta så mycket från jobbet pga av detta. MEN detta är ju jättevikigt att få reda på hur det ligger till. Om det är pollen, vilket tyvärr tror det är... Nej usch stackars Sarah, tycker så synd om henne. Mammas lilla älskling!

Så imorgon hoppas jag att allt ordar sig till det bästa och att jag kan koppla av för detta har verkligen gjort mig stressad.

Några bilder från prinsessan idag:

      

      

      

      

Behöver jag säga att smörgås är bland det bästa Sarah vet :-) Annars är hon väldigt kräsen vad det gäller vanlig mat. Om hon fick skulle hon äta spagetti och köttfärssås varje dag, då "gafflar" hon i sig sked efter sked. Idag åt vi ugnspannkaka, med bacon, fakstiskt så gillar hon det med. WOW :-)

Ihelgen sydde jag en byxa med matchade tröja till, detta blev resultatet:

    
        Fram:  Röd manchesterbyxa med hjärtmotiv på bröst och knän.

    
            Bak: Med namnet på rumpan:-)

   
         Eftersom Sarah inte äger en helsvart tröja var jag tvungen att sy en
         som matchade till byxorna.


Nej nu är det dags för sängen, dagen har varit lååång.
Hoppas på en BRA morgondag!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Förstår att du längtar hem Johanna. Håller alla tummar för er imorgon att provet ska gå bra och ta. Här i Skåne är det ganska kallt och blåsigt. Har faktiskt uppdaterat min blogg också

Kram till er alla.



Skrivet: 2010-05-04 Tid: 21:54:35
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Håller tummarna att provet går bra. Idag har det snöat, haglat och åskat fast det var bara +5 men snön är inte kvar. Vi räknar dagarna vi också.



Skrivet: 2010-05-04 Tid: 21:54:35
Postat av: Jenny H

stackars skruttan då! men hon ser glad ut på bilderna i alla fall =) Idag är det strålande sol här i Uppsala, 11+ i skuggan! nu ska jag träna en sväng sen jobba 14-22, stor kram!



Skrivet: 2010-05-04 Tid: 21:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0