Farmor på besök:-)

I helgen har farmor (Pia) varit här och hälsat på. Hon kom hit fredagskväll efter att ha jobbat i Oslo en vecka och reste igår tillbaka för att jobba en vecka till. Det har varit underbart att haft dig här, tyvärr går bara tiden så himla fort...

         
                  
                                 Sarah och farmor gosar.

         

Pia hade hyrt bil på flygplatsen till att ha under helgen och det var verkligen toppen. Så på lördagen åkte vi ut till Åsane. Jag blev avsläppt på "stoff och stil" och de andra åkte för att handla mat och diverse. I hela 2 timmar var jag på stoff och still och jag kunde gott ha varit inne där mycket läängre. Tittade och kände på alla härliga tyger och tillbehör. Dessa härliga tyg fick bli med mig hem:

        

        

På eftermiddagen bakades det kakor och vi åt jättegod snitzel till middag. Det känns helt underbart med fulla frysen med mat - TACK! På kvällen bara myste vi i soffan med körslaget och godis:-)

        

På söndagenförmiddagen gick jag, Sarah och Pia ut på prommenad. Sarah älskar verkligen att vara ute och hon har blivit så duktig på att gå långt utan vagn. Vill se och utforska allting, jag och Pia turades om att springa och gömma oss och så fick Sarah leta upp oss och hon tjöt verkligen av skratt:-) Det ända som verkligen är svårt med att vara ute är att gå förbi grannarna här uppe. Hon rusar rätt in på gården och när jag kommer och hämtar henne så skriker hon helt hjärtskärande på "Amaja". Amaja är såklart Amalie för er som inte förstod det:-) Varje morgon när jag frågar vem hon ska leka med i barnehagen idag så svarar hon Amalie. Om jag frågar efter en annan så säger hon bara nej och skakar på huvudet och säger Amaja. Haha sötungen har verkligen blivit stor tjej.
Pia lärte dessutom mig att sy knapphål så nu blir det lite variation framöver. Var ju egentligen inte alls svårt, bara jag som inte förstått instruktionsboken :-P

         
                     Klä på sig ytterkläder och ha inne är en favorit ;-)

         

        

        
Äntligen! Man kan leka i huset och gunga igen (efter flera månader heltäckt med snö).

        

        
Har inte kunnat gått runt här på framsidan av huset på flera månader. Konstigt att
tänka att för bara någon vecka sedan så låg snön i mängder här
(nästan nästan helt upp till staketet).

Så vi har haft en jättemysig helg med farmor här och längtar jättemycket tills nästa gång vi ses.

Igår kväll satt jag saxen i dom nya tygerna, det resulterade i följade tunika och mössa:

     
Brun tunika med armar och detaljhjärta i det turkos/gröna aptyget - älskar det!

    
                             Mössa i vitt/brunt aptyg.

   

   

   

   

   

   

Kommentarer
Postat av: Emma

Är inte bara lite avundsjuk på dig som bor så nära Stoff & Stil, fast det är nog ändå bra att jag måste beställa, för annars hade alla pengarna gått dit varje månad ;-)

Har du gjort möössan efter mönster, eller kommit på det själv?

Och Sarah som bara växer hela tiden, nyss va hon ju en liten bäbis. Tiden går alldeles för fort. Kanske snart dags för henne att bli storasyster? ;-)



Skrivet: 2010-03-22 Tid: 21:06:33

URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: Jenny H

men oj vad mycket snö som försvunnit sen jag var hos er förra veckan!! här började det töa och man anade våren men har snöat söndag och även idag! härligt att du kom iväg till tygaffären så du slapp tjata på hon på ditt jobb =) KRAM <3



Skrivet: 2010-03-22 Tid: 21:06:33
Postat av: farmor Pia

Tack för helgen. Var underbart att träffa er igen. Så fin klänningen blev och mössan var ju riktigt kul. Nu väntar jag med spänning på nåt med knappar och knapphål ;). Kram till er alla.



Skrivet: 2010-03-22 Tid: 21:06:33
Postat av: Stefan

Hej Johanna jag vill se nya foton av Sarah och Nathalie den 9 maj kan du ta med dig Nathalie.



Skrivet: 2010-03-22 Tid: 21:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0