Härlig sommardag!

Idag har det varit den varmaste "sommardagen" för i år. Så härligt!
I förmiddags hade vi besök av några av de "nya" barnen som ska börja i höst, jättekul! Tyckte de var så små, några av dom har ju inte fyllt 1 år än. Kan inte fatta att Sarah var så liten och kunde inte heller gå när hon började barnehagen för snart 1 år sedan. Tiden går fort, altför fort.

Vi har varit ute hela dagn idag. Först var vi ute in princip hela tiden i barnehagen och sen när vi kom hem så hamnade vi på erassen hemma hos Birte och där fortsatte eftermiddagen med lekande barn:-)

        
Igår när jag var hemma med en sjuk Sarah.
Hon hade hittat en av sina nappar och vägrade släppa den. (Hon har bara napp när hon ska sova.) Så då frågade jag henne om hon skulle ha nappen så då måste vi gå och lägga oss i sängen igen sa jag. "Lalla" sa hon då(betyder sova). Så där satt hon mycket nöjd i först kanske 5 min innan jag gick in och frågade om hon ville upp. "Neej" sa hon och här ser ni varför, hon hade vältat ned hela korgen oppe på byrån ned i sängen och där gömmer sig alla nappar. Så hon var strålande nöjd med sin "nappfest" i sängen och satt säkert där i 45 min och vägrade att gå upp :-) Till slut fick jag tvinga upp henne.

         
Sarah, Amalie och en annan granne Linnéa myser i solstolarna. det är absolut inte kallt, men de skulle promt ha fleécefilten över sig i alla fall:-)

         

         
                                       Pappa och Sarah.

         
                    Mamma och Sarah och nej hon äter inte :-P

          

Hoppas att alla ni också har haft en fin dag. 

Vi tänker på dig farmor. Skönt att du kommit hem och hoppas att allt går bra!

God Natt!

     

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Det är skönt att vara hemma, jag tänker också på er.Här är skapligt väder idag skulle bli sämre i morgon fredag. Maria slutar 6:an idag.



Skrivet: 2010-06-09 Tid: 22:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0