Febrig tjej.

Ja då var det feber här i huset igen. Började på natten till lördag, Sarah var vaknade och var jättegrinig och hade riktig frossa och bara låg och skakade. Inte så hög feber dock, bara ca 37,5. Igår hade hon också bara så där lite grann och likadant idag morse. Har varit "slapp" och inte sig själv och vill mysa mycket och sitta i famnen (inget fel i det dock :-)). Vi har haft jättefint väder i helgen och har synd nog inte kunnat varit ute lika mycket som normalt. I förmiddags tog vi i alla fall en långpromenad med Sarah ivagnen (i tron om att hon var bättre.) Det gick jättebra, men när vi kom hem igen och provade tempen på eftermiddagen hade hon 39 grader. I 17 tiden var hon supertrött och höll på att somna i famnen till Andreas, men så fick hon ett piller och blev som en ny unge efter det. Så nu på kvällen har hon haft konsert och en riktigt show för oss här hemma med dansmoves till Nationaldagsfirandet på tv och sitt piano. Märker faktiskt redan att den damen har "musiköra". Hon är så rätt i alla takter och allt, det är så kul och se:-) Men Andreas blir hemma med henne imorgon så får vi hoppas att hon mår bättre då.

Annars så rullar allt på som vanligt och jag hade gärna önskat att helgen kunde vara i alla fall en dag till. Men, men imorgon är det jobb igen. Älskar att sommaren är här, det är så mycket kul att se fram emot. På lördag ska vi ha "blåtur" med jobbet, vad det innebär kan jag först berätta efteråt:-) Är en överraskning vad vi ska göra allt jag vet är att vi ska träffas kl 14 på jobbet och sen varar festligheterna dagen och kvällen ut:-) Ska bli riktigt riktigt roligt! Om drygt 2 veckor får vi besök av Andreas bror och sambo och det längtar vi också jättemycket till. För att inte tala om att det bara är drygt en månad kvar till semester! Jippie, då blir det Sverige!!!!!
Förresten är det någon som har lust att komma hit och hälsa på och vara barnvakt! den 11 augusti??
Jag och Andreas skulle så gärna vilja gå på en viss konsert och se en viss grupp som är här i stan den kvällen :-D 

        
                                     Pappa och Sarah <3

        
                                   Sarah här ute på gården.

        

Lillebror Victor hade avslutningsbal för 9:orna i fredags och jag har sett så fina kort på han både som mamma har skickat och dom här som jag "lånade" från facebook.

         

        

        

        


Kommentarer
Postat av: mormor stina

många kramar till den lilla sjuklingen och vi hoppas att det går över snart



Skrivet: 2010-06-06 Tid: 21:51:59
Postat av: Jenny H

jag har ingen semester 11 augusti ju annars hade jag gärna tagit en sväng till er och varit barnvakt åt sessan! <3



Skrivet: 2010-06-06 Tid: 21:51:59
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Hej på er. Skönt att vara hemma igen och kunna gå in på datan och läsa om hur ni har det. Det var lår-bensbrott jag hade så nu har jag fått en ny höftkula, jag går både med rullator och kryckor, men det går bra. Hoppas Sarah snart är pigg igen. Kram.



Skrivet: 2010-06-06 Tid: 21:51:59
Postat av: mormor stina

biljetter klart 9 juli, men vill att du kollar mejlen och ser om du fått från både norwegian och sj



Skrivet: 2010-06-06 Tid: 21:51:59
Postat av: Jenny H

kommer du hem till sågmyra 9 juli? hoppas =)



Skrivet: 2010-06-06 Tid: 21:51:59
Postat av: farmor Pia

Tråkigt med Sarah, får hoppas att hon snart är frisk igen. Vi hade också fint väder i helgen, härligt för Natalie var är så det var utomhuslek hela tiden. Krya på dig Kerstin!!!

Hoppas du fick en trevlig dag med jobbet Johanna. Kram på er



Skrivet: 2010-06-06 Tid: 21:51:59
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Tack för hälsningen Pia hoppas allt är bra med er.

Vi håller tummarna för att Sarah är på benen igen.





Skrivet: 2010-06-06 Tid: 21:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0