Söndag.

Om fem dagar kommer vi befinna oss i Sverige, FEM dagar - LÄNGTAR! Men först är det jobb som vanligt de 4 kommande, men sen så:-)

Vi har haft en jättemysig helg. Har faktiskt varit varmt och fint båda dagarna. Inte 30 grader så som ni i Sverige har haft, men är man van vid 11-12 så kändes de 17-18 betydligt varmare:-) (Men i skrivade stund har det blåst upp och regnar igen:-( ) Vi har varit jättemycket ute och lekt och myst. Vi har haft dörren stående öppen och Sarah har kunnat springa in och ut här på våran lilla gård som hon har velat = LYCKA! Och hon har faktiskt mest hållit sig här nede på gården också och inte försökt sig på att "rymma". Duktig tjej!

I torsdags var jag och Helga (en från jobbet) ut till Stoff och stil. Var lääääängesen sedan sist, så vi var där i 2 timmar tills dom stängde haha, hade dom inte stängt hade vi säkert varit kvar där ändå längre:-) Kollade bland alla mönster och tyger och allt annat tillbehör och försökte komma underfund med vad många av norska ordena betydde eftersom ingen av oss är norsk. (Hon är från Island). Så det var en jättetrevlig kväll, och det blev med en del nytt fint hem:-)
Så nu har det producerats lite här i helgen, längesen nu men här ser ni vad!

         
            Blev riktigt nöjd med den här byxdressen till Sarah, MEN blev aningens lite
            kort upptill. Men men, underbart blomtyg som inte gör sig rättvist här på
            bild.

         
                                                 Närbild.

         
             Det underbart fina "aptyget" hade äntligen kommit ini rosa trikå, så blev
             en av mina nu snart så kända tunikor:-)

         
            Och efter lite triksande (hade inget mönster) så blev det även ett linne
            till mig själv, så mor och dotter kan matcha varandra:-)

         
            Det här tyget gör sig helle rinte rättvist på bilden, men är jättefint!
            Blev si sådär nöjd med modellen på klänningen som är eget mönster
            omgjort efter ett mönster på en tröja. Kantbandet i halsen blev inte bra,
            men men...

       
Till sist avslutar jag med några bilder på världens finaste prinsessa.


         

         

Nya "grejjen" för tiden är bussar - finns inget bättre ;-)
         


Kommentarer
Postat av: Pernilla

om 9 dagar är jag också i sverige, tänkte jag skriva, men i sågmyra menar jag förstås :D kommer upp den 14'e och stannar tills den 20'e så jag tror bestämt att vi kommer att befinna oss i samma kommun för första gången på flera år. DEN DU!



Skrivet: 2010-07-04 Tid: 23:14:01

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: mormor stina

va roligt det ska bli att se dig pernilla...



Skrivet: 2010-07-04 Tid: 23:14:01
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Jag hoppas vädret här står sig så vi kan få se Sarah bada i Gopen. Längtar efter er.



Skrivet: 2010-07-04 Tid: 23:14:01
Postat av: Jenny H

Och jag kommer till sågmyra den 16e och dessie befinner sig ju redan i kommunen, hela tjejänget samlat...härligt! Tjejmiddag på stan någon dag/kväll kanske johanna? Stor kram!



Skrivet: 2010-07-04 Tid: 23:14:01
Postat av: farmor Pia

Här längtas det också...hoppas nu att vädret blir fint när ni kommer, och att vi får till en Köpenhamnsresa



Skrivet: 2010-07-04 Tid: 23:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0