Sjuk.

Igår när vi hade avdelningsmöte på jobbet kom vi in på ämnet sjukdom och så kom vi in på att nu var det länge sedan Sarah var sjuk. Ja underbart tyckte jag och hoppas att det håller sig så. 10 min senare när vi kommer in på avdelningen igen sitter en SUPER slapp Sarah i famnen till Torunn och är alldelses glansig och sjuk i ögonen med hög feber. Helt sjukt, skulle ALDRIG ha sagt det att nu var det länge sedan hon var sjuk och vips så är hon det. Så det var bara att gå hem med henne.

Sarah sov uruselt i natt och jag vet inte om hon har ont någonstans? Är ju så svårt att veta med dessa små. Hon hade 40 grader nu på kvällen innan hon la sig. Men fick ett stickpiller och sover hittills bra. Andreas har varit hemma idag och imorgon är det min tur. Hoppas hoppas att denna febern går över SNABBT. Och att det inte är som många i barnehagen som har haft feber i 10-12 dagar:-(

Så nu vet ni hur läget är här.

Var ju ut till Åsane igår med Monica och gick på butiken "Stoff och Stil" AHHH, jag var i himmelriket! FAnns verkligen hur mycket som helst och vi han knappt se på hälften för vi hade bara 25 min till de stängde. men vi har bestämt oss att åka dit en annan gång. Blev lite tyger med hem som jag tänkte jag skulle pröva mig med när det blir en stund över. Vi var en tur till ikea också, köpte en hylla/bokhylla (får visa er en bild sen) för att ha i vardagsrummet och få "gömt" alla Sarahs leksaker.


Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Hoppas att det går fort över den här gången. Synd att vi är så långt borta så vi inte kan ställa upp och vara hos henne så att ni får jobba. Jag håller tummarna. Kram.



Skrivet: 2010-01-21 Tid: 21:29:58
Postat av: Pernilla

men era små sjuklingar! hoppas det är bättre med sarah nu? de där barnsjukdomarna måste ju ha nått sin kulmen snart tycker jag!



själv har jag vikarierat på ett dagis i måndags och i tisdags och sen jobbat på konditoriet resten av veckan och jag tror jag blev smittad av antingen barnen eller en kund för nu sitter jag också här med feber, halsont och snorig näsa :(



jag tittade på bussresor från gbg till bergen igår, det tar hela 10 timmar men kostar inte mer än ca 600 kronor tur och retur så det kan det ju vara värt. om jag är välkommen att hälsa på er förstås? det vore himla roligt!



puss på er!



Skrivet: 2010-01-21 Tid: 21:29:58

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0