Tisdag.

Det känns konstigt att det faktiskt bara är drygt en vecka sedan mamma, Lotta och Stefan var här, känns snarare som om det var en månad sedan... Ni alla ska veta att ALLA som vill är välkomna hit och hälsa på oss, skulle vara så kul med något besök att se fram emot i höst:-) Själv så ska jag faktiskt en tur till Sverige i oktober. Till Stockholm, men det är en jobbresa så kommer tyvärr inte gå att ta sig hemåt för att hälsa på:-(

Annars så rullar dagarna på som vanligt med jobb och allt det innebär. Sarah stortrivs verkligen i barnehagen och de sista dagarna nu vill hon faktiskt inte gå hem när jag kommer för att hämta henne. Hon har blivit så stor märker man och leker SÅ bra med sina kompisar i samma ålder. Mycket mer"rollelek" nu när de faktiskt leker"med" varandra och inte bara vid sidan av. Hon älskar musik och att sjunga och dansa, läsa, leka med tåg och så det allra bästa dockor:-) Och hon är så snäll mot de minsta som har börjat som bara är 1 år och hjälper och pratar och "gullar" med dom ungefär som hon gör med sina dockor:-)
Imåndags firade hon även sin födelsedag i efterskott (eftersom hon fyllde i semestern) och hade med muffins och kanelbullar som mamma hade bakat och som gillades starkt:-) Och så fick hon en prinsessekrona också, hon fick själv välja färg och när Gry frågade vilken hon ville ha så svarade hon: "Rosa"

Har verkligen bestämt mig för att jag vill göra något med vikten och känner mig väldigt motiverad också till att göra det. Så både igår och idag har jag gått raska promenader på ca. 50 min. Tror inte jag ska ge mig på att börja springa så med en gång för då tror jag lusten kommer att svikta, utan börjar lite lugnt med raska promenader:-)

Imorgon kväll ska jag börja på en gitarrkurs (innom jobbet) och det ska bli jättekul. Det ända är att kursen heter "nybörjare 2" alltså steg 2 för nybörjare. Menar verkligen inte att jag är ett proffs på gitarr, men kan ju redan en god del del från förr så jag hoppas den inte är för enkel... Men men, är i utgångspunkt barnesånger vi ska lära oss och jag är superglad för det så jag lär mig lite mer "norska" sånger som jag sen får användning för i jobbet. Så jag glädjer mig, 6 veckor håller den på en kväll i veckan.

       

       

       

       
              Sarah i sin nya pyjamas. Hon älskar den för det är Hello Kitty på
              och massor med katter på hela byxan, så nu vill hon faktiskt ta
              på sig pyjamas på kvällen:-)


Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Äntligen har du haft tid att skriva igen. Du vet att jag så gärna kommer och hälsar på, helst att någon mer åker samtidigt t ex pappa, tala bara om när du vill ha besök. Vad bra att du skall börja spela och sjunga igen det har jag väntat på. Fina foton på vårt lilla gull.



Skrivet: 2010-08-24 Tid: 22:44:43
Postat av: mormor stina

fina tjejen i favvofärgen! bättre i utslagen kring munnen tror jag?



Skrivet: 2010-08-24 Tid: 22:44:43
Postat av: Jenny H

hur länge blir du i stockholm med jobbet då? jag är ju bara 40 minuter bort så kanske hinner ses =) kraaam!



Skrivet: 2010-08-24 Tid: 22:44:43
Postat av: Emma

Tänkte bara svara snabbt på frågorna.

Stjärntyget kommer från Mjuka Tyger och kostar 149 och 159kr metern...

Jag har ett eget mönster...

Det lättaste är väl kanske att klippa sönder en mössa du har hemma och rita av den... :-)

Lycka till.



Skrivet: 2010-08-24 Tid: 22:44:43

URL: http://emalee-syr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0