Besök hos doktorn.

I dag har både jag och Sarah varit till vår "fastlege" (doktor).
För 2 veckor sedan blev Sarah jätteröd på högra ögat, vi lät det vänta en stund men för en vecka sedan var vi till legevakten för att se på det. Han sa då att han tänkte det var ögoninflammation, (även om hon inte hade några rinniga variga ögon som vanligt är ett typiskt tecken) men gav oss i alla fall droppar och kräm för det. Efter att vi nu använt det i 8 dagar och det inte har blivit nått bättre utan snarare tvärtom. Eftersom det nu är båda ögonen som är röda och hon kliar sig massa, så beställde jag en tid imorse och vi fick komma på eftermiddagen.
Hon gav oss nya droppar att prova (Livostin - för allergi/pollen) och vi ska prova och se om det blir skillnad. Var också meningen att vi skulle ta blodprov och se om det eventullet kan vara någon allergi, men det ville sig inte riktigt. Sarah var jätteduktig och höll armen helt stilla (men gallskrek), men sköterskan fick inte ut nå blod och hon sa att hon bara provar en gång när det gäller så små barn. Så vi får lov att komma tillbaka en annan dag.

Jag själv har fått problem med knät. Jag har tidigare haft problem med mitt vänstra knä och opererat det för miniskskada. Nu är det alltså det högra knät sin tur. Har haft ont sedan förra måndagen och det känns precis på samma sätt och ställe som förut så är säkerligen minisken igen.... Är ett STORT problem när jag har det jobb jag har och går upp och ned på knäna heeela tiden. Nu kan jag inte det. Så doktorn skickade en hänvisning till att jag ska få en magnetröntgen, men hur lång tid det tar?? Ja vem vet det.

Så så är ställningen här hos oss just nu. Annars är allt som vanligt:-) Det känns som om språket verkligen har lössnat för Sarah de sista veckorna som gått och ungen fullkomligt sprutar ut ord:-) Och hon älskar att leka hårfrisörska på mamma och pappa (det har hon lärt sig i barnehagen).

Nu är det bara 1 1/2 vecka kvar till vi åker hem till Sågmyra på visit - LÄNGTAR!!!!!!

        
                               Bild tagen nu alldeles nyss.

        
   "Ännu en tunika/klänning tänker ni nu va?" Men blev verkligen nöjd med modellen
    och så är den perfekt att ha över en långärmad tröja nu och ha den bara som
    den är i sommar:-)

        
        Den här jättesöta mössan fick Sarah med posten i måndags. Det är gammelfarmor
        Inger som har skickat den. Jättefin - Tack!



Kommentarer
Postat av: Jenny H

men usch vad mycket sjukdomar ni drabbas av! ses i sågmyra, jag kommer dit på kvällen den 12 och åker hem på em den 16e! kraam



Skrivet: 2010-04-28 Tid: 22:14:36
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Ska det aldrig ta slut med sjukdomar. Hoppas hon fått rätt droppar nu, det är ju tider nu för dem som har besvär med pollen. Jag längtar tills ni kommer hit. Kram



Skrivet: 2010-04-28 Tid: 22:14:36
Postat av: mormor stina

I dag är det måndag morgon och jag är på jobbet. Nästa måndag då får jag vakna med er!!!



Skrivet: 2010-04-28 Tid: 22:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0