Helg.

Det är så underbart skönt med fredagar nu för tiden, nu får jag verkligen den där fredagskänslan av att det är helg. Det fick jag inte tidigare när jag jobbade i butik och man skulle jobba ven på helgen. Jag stortrivs verkligen att jobba i barnehagen, även om det såklart tidvis blir väldigt slitsamt att ha hand om så många små (0-3 åringar). Tror heller aldrig jag trivts så bra som jag gör nu med alla arbetskolleger, så jag tror verkligen jag har "hittat rätt".

Idag var det meningen vi skulle hem till Joanna på besök, men hon hade blivit sjuk så vi ska träffas på måndag istället, längtar tills dess :-)
Jag och Sarah tog istället och städade huset ordentligt på förmiddagen (så skönt att få gjort) och på eftermiddagen gick vi en lång promenad och stannade och lekte på olika lekplatser. Var inom barnas hus också för att se hur det går med min Quinny vagn, men kommer dröja en stund till innan den blir klar för dom väntar på delar som är beställda.
Andreas har varit på dugnad hela dagen och nu är han borta på fest. Sarah sover och jag sitter här och funderar på om inte jag borde gå och lägga mig jag också. Skulle VERKLIGEN behöva det. Men tror att jag ska se en av filmerna vi har hyrt - En shopoholikers bekännelser. Igår såg vi "Män som hatar kvinnor", den var riktigt riktigt bra även om jag är lite av en mes vad det gäller thrillers men med kudden i famnen som jag kunde gömma mig i ibland så gick det bra:-) Har inte läst böckerna men väntar med spänning på film 2 och 3.

När jag duschade i morse så hade jag dörren öppen som vanligt för att hålla koll på vad Sarah gjorde under tiden. Helt plötsligt ser jag henne uppe lekandes i våran säng. Då har hon klättrat upp i sängen helt själv. Hon älskar att busa och slänga sig i sängen, men blev lite rädd så jag sprang dyvåt ur duschen och in för att ta ner henne. Då trodde hon jag bara ville leka och skrattade högt:-) Busunge får inte skrämma mamma sådär!
Här kommer en film på hur det ser ut när hon leker:-)


  

 

    

    

    

 

Från idag.

                

                                   

                             

                                Dagens middag :-)


HA EN FIN KVÄLL!


Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Härlig film och bilder. Jag blir riktigt hungrig när jag ser din middag.



Skrivet: 2009-09-05 Tid: 21:54:09
Postat av: mormor stina

Ha en fin kväll... Min var redan slut när du skrev inlägg vid 22-tiden. Jag vill också se Stig Larsson - har ju läst böckerna och jag tycker att bok 2 och 3 var bättre än 1:an, så då har vi något gott att vänta på om de tänker filma även dem. Bra att du trivs på jobbet och framförallt med kollegorna. Bra jobbarkompisar gör även de jobbiga arbetsuppgifterna lättare.



Skrivet: 2009-09-05 Tid: 21:54:09
Postat av: farmor Pia

Så härliga bilder. Ja visst är filmen bra, även om man inte läst böckerna. Vi ser också fram mot nästa film. Ska ge mig ut strax i skogen och se om jag kan hitta några kantareller till, är så härligt att ha i frysen och nu när det regnat lite så kanske dom poppat upp lite mer. Ha en trevlig helg, jag ska tillbringa min på jobbet på nattetid. Kram till er alla



Skrivet: 2009-09-05 Tid: 21:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0