En vecka.

Nu har jag och Sarah hållit oss "isolerade" i en vecka. Har inte bloggat för jag inte haft orken och för att det inte har hänt något avservärt intressant här i huset. Vi har hållit oss inne och "isolerade" precis som vi blivit rådda om att göra. TRÅKIGT? Ja, man har saknat det sociala, att träffa folk. Men också skönt att få vila upp sig eftersom vi inte mått så bra. Nu är vi i alla fall starkt på bättringsvägen, även om Sarah fortfarande har hemsk hosta (vilket hon har haft i över en månad nu). Och jag är också väldigt förkyld än, men halsen, orkeslösheten och det onda i kropp och huvud är bättre. Så idag tog vi oss för första gången ut på en liten promenad och på kvällen var vi ute och lekte med grannbarnen, det tyckte Sarah (och jag) var helt toppen - frisk luft och människor :-D

            

Annars så har jag påbörjat ett litet prosjekt (hur sjutton stavas det på svenska??? kan bara den norska stavningen, är det samma?) här hemma. Alla tak/golv lister, dörrar och fönsterkarmar ska få sig en liten "make over" och bli vita. ADJÖSS med den fula, mörka furufärgen. Och oj vad det kommer bli bra, det ser jag redan. Mycket lysare och finare här inne.
När jag höll på att tvätta av listerna innan målning så tyckte Sarah att det var dags att tvätta golvet, bara se :-D





    
                Sarahs nya "grej" är att hon sätter sig i sin vagn och sitter
                där och väntar på att mamma eller pappa ska köra henne
                runt i huset :-D

     
        Häromdagen var Sarah så trött att hon somnade mitt i lunchen :-)

    
       Äntligen fick de träffas och leka igen, Sarah och Amalie. Man märker
       verkligen att de är "bästisar" för båda två skiner upp som solar och
       kramar och skrattar varje gång dom ses. Men så har dom känt
       varandra hela deras liv också :-)
 
     
                               Mammas älskade hjärta <3

Nej nu börjar det väl bli hög tid att gå och lägga sig här. Sarah har redan sovit i flera timmar och Andreas är på fest så det lär dröja innan han kommer. Så inte mycket att göra, men fick i alla fall tid att skriva ett inlägg här!
Bilderna från dopet och det har vi klarat att "rädda" så nu någon dag ska jag ta och titta igenom alla hundratals av bilder alla tog och lägga upp några.

GODNATTKRAM!

Kommentarer
Postat av: farmor Pia o Bengan

Hej! Skönt att ni blivit bättre. Härligt att se nya bilder och film på Sarah. En sån liten rackarunge som inte lyder mamma utan ändå vill smaka på skurvattnet. Klockan är 24:40 i Las Vegas och vi ska hoppa i säng för ännu en dag i denna galna stad. Kram till er alla och ha det bra.



Skrivet: 2009-09-18 Tid: 23:24:59
Postat av: ewezi

Godmorgon godmorgon :D Hoppas att du får en underbar Lördag!



Skrivet: 2009-09-18 Tid: 23:24:59

URL: http://ewezi.blogg.se/
Postat av: Jenny H

Hallå där! Haha söt hon är som somnade mitt i maten! Vad händer under lördagen då? Simon är hemma i Falun i helgen, mycket uppskattat! Men jag jobbar idag 15-21 så är ju lite tråkigt! Ska plugga lite till högskoleprovet nu! pussa sarah från gudmor! kram kram



Skrivet: 2009-09-18 Tid: 23:24:59
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Det var skönt att höra att ni mår bättre. Har nyss gjort i ordning en tårta till Arne på födelsedagen.

Här har varit ett härligt väder idag, förresten fint i flera dagar. Ha det. Kram.



Skrivet: 2009-09-18 Tid: 23:24:59
Postat av: David Hellberg

Nog kan hon skura allt..haha..skönt att ni är på bättringsvägen båda två..ha det bra



Skrivet: 2009-09-18 Tid: 23:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0