Vilken helg...

Jag vet inte i vilken ände jag skall börja berätta. Men vi börjar med fredagen.

FREDAG:
Jag var hemma från jobbet med en sjuk Sarah. Febern har pendlat allt från 39,5 ned till 37,5 sedan tisdagen. På kvällen kom farmor Pia med flyg från Oslo där hon hade varit och jobbat, men skulle hälsa på oss under helgen innan hon skulle resa tillbaka till Oslo på söndagen igen. Vi fick fina presenter eftersom hon och Bengt hade varit i Usa. Både jag och Andreas fick 2 tröjor var och vad Sarah fick ser ni här:

        
                     Sarah och hennes docka fick likadan klänning:-)

      
                                  Tröja och halkisar.

      
                               Jeanstights och tunika.

      
                                            Overall.

Tusen tusen tack för alla fina saker!

LÖRDAG:
Andreas åkte tidigt iväg på innebandy och var borta på det resten av dagen. Jag, Sarah och Pia bestämde oss att ta oss en tur ned till Lagunen för att handla lite. (Sarah kändes lite piggare så vi tänkte vi kunde göra det.) Men vi beställde en taxi för att slippa gå ute i ösregn och stormblåst Men efter att ha väntat över 1,5 timme på den och 2 st telefonsamtal där jag undrade var taxin var så gav vi upp och avbeställde den, och gick istället och som tur var hade vädret blivit liite bättre. Andreas och Pia hade smusslat och smygit och viskat här hemma innan och när vi kom fram så såg jag vad överraskningen var. Den här:

     

En helt ny fin symaskin som jag skulle få av Pia och Bengt i födelsedagspresent och julklapp. Går faktiskt inte med ord beskriva hur lycklig jag är över att ha fått den, var precis det jag önskat mig. Tusen tusen tack!!! Nu skall här sys:-) Vi handlade med oss mat och lite annat smått och gick ut för att vänta på taxin (som vi hade beställt 3 timmar tidigare) och att det skulle vara där den tiden. Men var det någon taxi där?? Självklart inte så efter ytterliggare 2 telefonsamtal med kundeservice på taxin och en milt sagt arg och irriterad Johanna senare så kom äntligen taxin över en halvtimme efter den tid vi beställt den till. Aldrig någonsin jag kommer ringa det taxibolaget igen!!!
På kvällen hade Sarah 39,5 i feber igen och var tidvis pigg och leken av sig och tidvis väldigt slapp. Men hon somnade skönt för natten i alla fall. Jag och Pia tillbringade kvällen framför min nya leksak och vi började på att sy en klänning. Blev sent innan vi gick och la oss men en riktigt mysig kväll hade vi.

    

    

    

    

    




SÖNDAG:
Här vet jag inte riktigt vart jag ska börja. Allt känns precis som en film, helt overkligt. Pia vaknade på morgonen av jättesmärtor i bröstet och som strålade ut i armen och uppåt. Hon hade jätteont och Andraes var tvungen att ringa efter ambulans. Dom var väldigt snabbt på plats och hon fick smärtlindring. Andreas följde med henne och de kördes till hjärt avdelningen på sjukhuset. Det visade sig att hon hade fått en liten hjärtinfarkt. Egentligen var ju planen för henne att resa härifrån igår med flyg till Oslo och jobb igen, men nu ligger hon istället på sjukhuset här i Bergen. Hon mår bra och dom hade opererat henne idag. Så vi får se hur länge hon blir kvar där.
På kvällen åkte jag och Andraes med Sarah in till barnekliniken för att få undersökt henne. Det var nu 6:e dagen med feber och sjukdom och hon var fortfarande väldigt slapp. Vi var väl där inne i kanske 5 min och det ända vi fick till svara var att det var inte så mycket att göra åt mer än att vänta ut febern och komma tillbaka om det blir värre. Ahhhhh, jag känner mig så uppgitt. Känns som om ingen lyssnar, nått är ju fel! Så det var inte mycket annat än att åka hem igen utan någonting.

Så nu vet ni lite i korta drag hur allt ligger till här hos oss. Sarah har varit in princip feberfri idag men hon är fortfarande hängig och slapp och har hemsk hosta. Så hon blir hemma ett par dagar till så får vi se.
Klänningen som jag började på med i lördags blev idag nästan färdig. Måste sy fast axelbanden bara (som för övrigt inte blev så fina) och klippa bort lite trådar. Men är ändå otroligt nöjd av min prämiärsyning och plagg. Tänk detta har jag gjort helt själv och för allra första gången:

    
 Lite gammeldags stuk på den, men blir superfin i dessa juletiden med vit
 blus och vita strumpbyxor. Modellen skall få pröva den imorgon:-)



  
                                   
GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

vad duktig du är! själv kan jag inte ens trä en symaskin. heter det så? det låter konstigt... sätta tråden rätt menar jag iaf, men det vet du väl redan.



det låter inte som en rolig söndag :( hoppas pia känner sig bättre snart och får bli utskriven! och hoppas lilltjejen får bli ordentligt frisk snart också, förstår att det måste vara frustrerande att inte kunna göra något annat än vänta...



puss å kram på er!



Skrivet: 2009-11-16 Tid: 22:52:54

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Jenny H

Jag är lika dålig på att sy och trä som Pernilla så jag är också imponerad av dig Johanna, som vanligt! Usch vad tråkigt att Pia blev dålig hos er, eller att hon blev dålig överhuvudtaget såklart! Puss och kram på er från gudmor-jenny som saknar er så otroligt mycket! Så fort jag kommer iordning i Uppsala så ska jag boka en Bergen-resa!



Skrivet: 2009-11-16 Tid: 22:52:54
Postat av: diana ♥

Så söt blogg du har! Har en tävling i min blogg som jag tror passar dig med en jättesöt tunika för flickor från Norska designers MyCinnamoonGirl. Delta gärna! =) Kram!



Skrivet: 2009-11-16 Tid: 22:52:54

URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0