Sjukskriven...

Idag har jag varit till doktorn igen. Har i tillägg till allt annat fått feber igår och kännt mig illamående konstant sedan dess. Så imorse ringde jag och fick mig en tid på eftermiddagen. Så jag var och hämtade Sarah i barnehagen och tog henne med (för hostan). Men usch vad jobbigt det var att resa med buss ned till stan dålig som jag var och tillbaka igen. Tror verkligen jag måste få byta fastlege så jag får en som är lite närmare här hemma.

Sänkan visade inte avsevärt högt idag heller så någon inflammation har jag inte så jag behöver pencillin. Hon konstaterade också bara att det var virus och såg hur illa jag var inne i halsen. Men sa också att det var vanligt att få det efter att ha varit sjuk och man gått på antibiotika. Så hon beordrade mig att stanna hemma veckan ut och sjukskrev mig. Sa att jag MÅSTE vila uppmig om jag skulle bli frisk.
Angående Sarahs hosta så sa jag att nu måste det till något för det kan inte vara normalt att man går och hostar i 3 månader och kunde inte hon hjälpa mig så fick hon skicka mig vidare till någon som kunde. Vi kom i alla fall fram till att vi ska prova ventoline och flutide (astmamedicin) i 6 veckor framöver så får vi se. Med det sagt så är det inte konstaterat eller fastställt att Sarah har någon form för astma (måste mer utredning till det). Men gav den medicinen och sa att vi skulle prova. Så det känns enormt skönt att bli tagen på allvar för en gångs skull och hoppas att det hjälper. Kan ju säga att det vara gick allt annat än smidigt - ungen gallskrek. Jaja det är bara att vänja sig för det här ska vi göra både morgon och kväll varje dag nu framöver. Så nu vet ni lite hur det ligger till med allt.
Så här ser det ut:

    

Visar några bilder från veckan som gick då vi var ute och lekte.

    

    

    

    

    


Kommentarer
Postat av: mormor stina

Ta det lugnt nu OCH BLI FRISK! Vi tänker på er



Skrivet: 2009-11-02 Tid: 21:10:18
Postat av: Jenny H

<3



Skrivet: 2009-11-02 Tid: 21:10:18
Postat av: carolina

åh vilken fin liten tjej. tråkigt att ni måste vara sjuka bara. verkar ju inte vara svinis iallafall, sånt syns ju på sänkan. ni får krya!



Skrivet: 2009-11-02 Tid: 21:10:18

URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0