Måndag.

Nu är det nästan en vecka sedan jag skrev här så nu är det hög tid för ett litet inlägg igen.

Sarah är frisk igen, förutom väldigt snuvig och mycket hosta (alltså inget ovanligt..) Och hon är tillbaka i barnehagen igen sedan i torsdags.

I lördags var jag ute en sväng (vet inte huur längesedan det hände). Det var jobbfest hemma hos Gry (knytkalas) och jag hade efter mångas önskan gjort smörgåstårta. Den blev uppskattad och jag tyckte själv den var god (men inte inte på långa vägar så god som mammas). Jättekul kväll med massa god mat och vin.

        
                                          Smörgåstårta.

        
                                Massa god mat bjöds det på.

        

        

        

         


Igår hade vi en lugn och skön dag här hemma bara (och jag måste väl erkänna att jag inte kände mig i toppform). Vi var ute och lekte på lekplatsen och så hade vi grannbarnen här en sväng.

       
                            Åh pappas kopp, vad kan det vara i den?

       
                               klunk klunk klunk.....

      
                                Mmm, det var kaffe :-)

      
                         Sarah och Amalie håller varandra i handen.

      
                           Sarah, Jörgen och Amalie.

      


Idag har jag varit på mitt första föräldrasamtal. Dom hade bara positivt att säga om Sarah, absolut ingenting negativt, och det värmde mitt mammahjärta enormt. Dom sa att det var en ren fröjd att ha Sarah alltid så glad, omtyckt av alla och är så "med" och förstår så mycket. Och att hon också trivs det vet ju jag eftersom hon knappt hinner ur vagnen på morgonen så har hon redan sprungit in på avdelningen med ytterkläder och allt på:-)

Vad säger ni om Sarahs byxor? Provade sy dom igår och jag tyckte faktiskt dom blev lite söta. Inte helt perfekta, men men det är faktiskt den 2:a saken jag syr så.

     

På kvällen nu så har vi passat Amalie och hon och Sarah har haft det så mysigt och lekt så bra.

     

    

Här kommer en liten videosnutt på när tjejerna dansar till Sarahs en leksak som spelar musik.

   
        

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Va kul att du fått varit ut och roat dig litet. Vi var och firade Lisa 50 år i lördags. Härliga bilder på barnen.



Skrivet: 2009-11-23 Tid: 22:18:06
Postat av: Emma

Men gud så söta dom är dom 2 små :-)



Skrivet: 2009-11-23 Tid: 22:18:06

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: farmor Pia

Så trevligt att du fått en kväll, så det inte bara är Andreas som är iväg. Hoppas du får flera, det är du värd.Skönt att Sarah är bättre, hur är det med dig då??? Tar du dina vitaminer???

Symaskinen var rätt köp till dig ser jag, så duktig du är. Fin fina byxor.

Åhhh så gulliga dom är, tjejerna när dom dansar. Tack för inlägget speciellt kul nu när man har tid att titta på bloggen 100 gånger om dagen. Kram på er alla



Skrivet: 2009-11-23 Tid: 22:18:06
Postat av: Jenny H

hej där! Byxorna var ju jättefin! Härligt at du varit ute på galej. Jag ska ta mig en tur till bergen framöver så får vi ta en krogrunda du och jag, dock en billigare än sist! Nu har jag och simon fått en lägenhet i uppsala, en 3a på 68 kvadrat 1,5km från centrum. så blir flytt den 2 januari! Kraam



Skrivet: 2009-11-23 Tid: 22:18:06
Postat av: mormor stina

saknar er. puss



Skrivet: 2009-11-23 Tid: 22:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0