Har varit på intervju!

Ja flera dagar sen jag skrev igen, och dags för lite uppdatering!

I tordags var vi på babysång i vanlig ordning. Har varit uppehåll någon vecka och hjälp vad man märker att det händer saker och att alla utvecklas i rasade fart. Var verkligen ett väldigt "liv" med barn som kröp runt och var överallt och ingenstans och allra helst skulle alla vara framme vid Guro som spelade på en stor afrikansk trumma. Nej det är verkligen inte samma bebisar som när vi började i januari. Det är 2 eller 3 gånger kvar av babysången och jag har tur för 2 av gångerna jobbar jag eftermiddag så då kan vi gå på det på förmiddagen:-)

                        
     Sarah trummar...                         ... sen blev det fight om             Lek efter sången.
                                                            trummpinnen.

Igår var jag då på intervju för jobbet i barnehagen. Vad ska jag säga om hur det gick?? Ja, jag vet inte. Vi satt där i över 1 timme och pratade och det ställdes en miljon svårställda frågor som jag försökte svara på så gott jag kunde. Det kändes som om jag bara upprepade mig hela tiden och jag gillar inte att behöva sitta och skryta om sig själv på det sättet. Sarah var såklart med. Först gick det bra och hon satt fint i min famn, men efter en stund började det bli tråkigt så då släppte jag ned henne på golvet och hon började givetvis utforska alla kontakte och sladdar som hon inte skulle. Så då tog Kjetil (han som hade intervjun och chef i barnehagen) upp henne i sin famn och där satt hon och tittade ganska förvånat på mamma som satt mitt emot. Mn hon verkade trivas där och slickade och bet i hans kaffekopp:-)
Jag var den 7:e personen som kommit på intervju och han sa efteråt att 4 st hade han redan räknat bort och att jag och 2 till var de bästa men att han skulle ha 2 intervjuer i nästa vecka också, så på onsdag då vet jag hur det blir! Nu har jag i alla fall gjort vad jag kan, så mer kan jag inte göra. Men är i alla fall grymt stolt att jag är en av de 3 bästa av hela 94 sökande!

                                                           
                                         Pappa och Sarah myser i soffan innan läggdags igår.
 


Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Jag vet att du gjort ditt bästa. Håller tummarna.



Skrivet: 2009-05-30 Tid: 22:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0