Fredag!

Då var det fredag igen! Vad fort den här veckan har gått, var ju nyss helg tyckte jag och nu är det dags igen:-) Lite dålig uppdatering av mig på sista tiden, *skärpning Johanna* :-) Vad har vi haft för oss dom sista dagarna da?
I onsdags var vi på åpen barnehage igen, jättekul tycker vi båda:-) Bullbakning stod på schemat, men Sarah var lite för liten för att förstå och ville mest smaka på degen. Hmm kanske inte så bra så vi och några andra av dom mindre barnen gick och lekte med alla leksakerna istället. På kvällen var vi en tur på lagunen och träffade Camilla och lille Philip. Vi gick runt och kikade och åt lite medan Andreas och Crille hade möte om innebandyn.

      

Igår var vi på babysång, alltid lika mysigt och skoj det. Sarah träffade kompisen Joaqin, från vår mamma/barngrupp och det var jättekul eftersom vi inte setts sedan innan vi var hemma i Sverige.

                                                    

Märker tydligt på i både på åpen barnehage och på babysången när vi är tillsammans med andra barn som både gillar att ta för sig mycket och låta mycket så är Sarah lite mer tillbakahållen eller vad jag ska säga. Hon är otroligt "med" och hänger med på allt som händer runt om henne. Men hon gör inte så mycket väsen av sig utan gillar att sitta och studera allt och vara lite försiktig. Men det kanske är bra, inte vet jag.

Igår kväll var jag ÄNTLIGEN och klippte mig igen:-) Var jättelängesen sist, och nu var håret såå slitet att oavsett om jag nyss duschat och försökt gjort nått med det så såg det hemskt ut. Otroligt att håret kan göra så mycket på humöret, men när jag gick ifrån frissan kände jag mig genast lite gladare:-)

                     

Idag har vi hitills tagit det bara lugnt. Jag har lagt in lite tvätt i maskinen och plockat här hemma och just nu ligger Sarah och sover. Vi får se vad dagen och helgen har att erbjuda:-)
  

Kommentarer
Postat av: mormor stina

Har väntat på uppdatering många dagar nu, men jag förstår att det är kort om tid. Har regnskyddet kommit? Här har vi fint idag, men det blåser ganska kallt. I kväll är det hockey-semifinal mot Kanada! Ha det!



Skrivet: 2009-05-08 Tid: 10:29:31
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Jag har också väntat på att du skulle skriva om er.

Koftan snart färdig så då skickar jag den.



Skrivet: 2009-05-08 Tid: 10:29:31
Postat av: Jenny H

hej på er, kul med en uppdatering!



Skrivet: 2009-05-08 Tid: 10:29:31
Postat av: farmor Pia

Hej, har saknat er så klart och längtat efter nya bilder och rapport. Du kan säkert vara lugn, Sarah kommer nog att ta för sig så småningom hon också. Ska berätta att Moster o Åke också läser här dagligen, men jag har ännu inte lärt dom hur man svarar, men dom hälsar så gott till er. Och tycker att du är jätteduktig på att skriva och fota. Kram till er alla.



Skrivet: 2009-05-08 Tid: 10:29:31
Postat av: Johanna

Mamma: Ja regnskyddet kom i måndags tror jag det var, och det har verkligen behövts här i veckan :-)



Farmor: Vad kul att den snart är klar:-) Om du vill får du gärna skicka med några "dill dippar" om du vill;-) Finns ju inte här.



Jenny: Skikar en hälsning till dig med:-)



Pia: Vad kul att dom också läser här! Du får hälsa så mycket tillbaka från alla oss här, och lära dom att kommentera:-)



Skrivet: 2009-05-08 Tid: 10:29:31

URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Hanne

Dill dipp kjøpte jeg på Rema 1000 i Gravdal igår. Men tror det er den eneste som har det i Bergen.



Skrivet: 2009-05-08 Tid: 10:29:31

URL: http://knaadis.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0