10 månader idag!

        
                                       I dag blir jag 10 månader!

Vad jag önskade att jag kunde göra så att tiden skulle stå stilla en stund. Eller en ganska lång stund faktiskt. Tiden går allt för fort och jag har verkligen svårt att fatta att Sarah fyller 1 helt år om bara 2 månader.

Idag har jag och Sarah varit till kyrkan för att förhöra oss lite angående dop. Sarah är ju inte döpt ännu, men planen är att hon ska bli det:-)
När vi kom til kyrkan så frågade jag en som var där vem jag skulle prata med angående dop. "Dop?" sa han lite frågande och då kom jag precis på vad jag hade sagt. Dop heter nämligen dåp här i Norge (som jag mycket väl vet, men som vanligt så tänkte jag inte så mycket innan jag pratade). Dop på norska är nämligen knark, så var väl inte så konstigt att han tittade frågande på mig när jag kommer och frågar vem jag ska prata med angående knark. Jaja förklarade mig i all fall och så var det inge mer med det. Vi fick prata med prästen (en väldigt nyfiken en) och så fick vi ett papper som vi skulle fylla i hemma och skicka in. I juli som vi tänkt att dopet skulle vara hade vi 2 datum att välja på den 12 och den 26. Så då blir det den 26:e och dessutom på Sarahs 1 årsdag:-) Så nu hoppas vi att så många som vill och kan ska ta turen hit till oss och Bergen i sommar för att fira Sarahs 1 årsdag och dop.

                     
  
                                                       


Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Först ett GRATTIS till Sarah på 10-månadersdagen. Det har gått väldigt fort. Du vet att jag gärna kommer om det går att få något billigt boende för ni kan ju inte ha plats om det kommer många. Kram till er alla tre.



Skrivet: 2009-05-26 Tid: 21:07:51
Postat av: Jenny H

Jag kommer såklart också om jag får ledigt och om det finns något bra och billigt boende i närheten! några tips? kram och grattis till sarah!



Skrivet: 2009-05-26 Tid: 21:07:51
Postat av: Pernilla

ååh, jag vill också! men vi ska flytta då, eller så ska vi på bröllop om vi redan flyttat innan. men räkna med att jag skickar med tant Jenny lite presenter :)



Skrivet: 2009-05-26 Tid: 21:07:51

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Malina

GRATTIS Söt gumman :D Synd att dopet inte ska va i Sverige hadde varit lite lättare men jag ska försöka lösa det vet inte hur men det ordnar nog sig skulle så gärna vilja komma kram :)



Skrivet: 2009-05-26 Tid: 21:07:51
Postat av: Camilla

Hei og stort grattis til Sarah! Vi skal døpe Filip på samme dag, men det blir i Stavanger :)



Skrivet: 2009-05-26 Tid: 21:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0