Måndagskväll.

Borde verkligen ha lagt mig för länge sen, klarar inte att vara vaken så sent eftersom Sarah vaknar så tidigt. Så jag har bestämt mig för att jag verkligen ska försöka vara i säng senast kl 22:30 om kvällarna! Måste få mer sömn, men vet ju inte om det hjälper så mycket ändå eftersom jag vaknar 200 ggr om natten. (Ok, nu tog jag i lite kanske) ;-P

Idag var jag och Sarah upp och lämnade jobbsöknaden i barnehagen. Men får vänta för söknadsfristen går ut först i början av maj, och dom börjar och kolla och kalla in till intervju tidigast i sluten på april. Jaja, jag har i alla fall varit dit och visat mig personligen, så jag har gjort det jag kan i alla fall :-)

Har bestämt mig nu att jag ska sluta amma helt. Har länge nu endast ammat en gång på morgonen (är Sarah eget val, eftersom hon inte visar intresse att vilja ha). Men nu funkar inte det heller nå vidare eftersom hon knappt suger nått och bara vänder bort sig och pratar eller "leker" med bröstet i stället. Inte blir hon mätt heller. På ett vis känns det skönt att jag äntligen kan släppa taget om detta med amningen, men samtidigt så sorgligt. Har verkligen känts lite som en "press" att man ska amma sitt barn fram till dom är ett år, man hör ju det överallt. Men om nu Sarah inte vill längre, är jag en dålig mamma för det?? Hon är ju trots allt 8 månader snart och hon får ju mer än nog annan mat. Då ger jag henne hellre en flaska med ersättning på morgonen när hon vaknar så att hon blir ordentligt mätt och kanske till och med somnar om en stund till på morgonen? Skulle vara helt toppen, för sliter verkligen med hennes "sovpass" om dagen. Får det inte till att stämma för nu sover hon sista gången vid 2 - halv tre på eftermiddagen och då är det alldelses för lång tid för henne att hålla sig vaken till kl 19. Nu blir hon jättegrinig och trött vid 5 - halv 6. Hmm, någon som har någon idé?

Nej nu är det nog svamlat för idag och det är på hög tid att hoppa i säng.
Kram och godnatt!

                  
                                                     Läser bok med pappa.

                 
                    Kvällsmys med pappa. Sarah är jätteintresserad av att "ta" på oss, överallt
                    ögonen, inni näsan, i öronen. Hon älskar att dra mamma i håret och brukar
                     länge kunna ligga och bara pilla på mitt örhänge:-) Är så roligt att hon
                     är så "med" och så nyfiken på allt omkring sig. 

                                                  ♥
Mamma och pappa älskar dig♥


Kommentarer
Postat av: mormor stina

Helt ok beslut att sluta med amningen. Tidiga mornar får du nog stå ut med när hon lägger sig så tidigt på kvällen. Till helgen går vi över till sommartid och då blir det ju en timme senare klocktid (t.ex 6.00 blir 7.00). Det var jag som skrev anonym kommentar i går. Ibland trycker man fort... och ibland blir det dubbelt! Nu är klockan 1/2 8 på morgonen och jag är på jobbet. Rätt slitigt för tillfället, men också roligt. I går kom mer snö och det var nästan 10- i morse. Hoppas vintern försvinner snart... Den är riktigt lång i år!



Skrivet: 2009-03-23 Tid: 23:43:45
Postat av: farmor Pia

Håller med mormor om amningen. Mina 3 busar blev inte mätta på min mjölk, så de är uppväxta med välling, och det har ju gått ganska bra det med ;). Igår när jag pratade med dig så sa jag att våren börjat komma, men när jag vaknade i morse så är det full snöstorm...ligger ca 10 cm nysnö och nu lyser faktiskt solen också. Ses på fredag.



Skrivet: 2009-03-23 Tid: 23:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0