Klapp klapp!

   ♥♥♥
                       

Idag har jag och Sarah haft en riktigt mysig dag, (ända fram till halv fem). Då började Sarah gnälla och gnälla och gnälla och gjorde det in princip helt tills hon somnade kl 19.30, förutom en liten paus på 5 minuter då det var keno på tv:en (Sarahs favorit program). Då blev hon helt knäpptyst och bara stirrade på tv:en men när det var slut och reklamen började så satte det igång igen. Känner mig så hjälplös när hon inte kan berätta för mamma vad som är fel, men gissar på att det kanske var magont, för hon bjöd mig på 2 ordentliga bajsblöjor på kort tid. Hoppas hon får sova gott nu och vakna upp glad i morgon:-)

Måste bara visa en liten videosnutt på snuttan från idag. Här visar hon att hon kan klappa. (Är pappa som lärt henne det) och så har vi tränat och tränat och tränat, och när vi säger bravo lyser hela hon upp:-)

  

Tidigare idag var vi ute på en lång härlig promenad och då var Sarah så nöjd, så nöjd. Hon älskar att sitta och se på allt som händer runt henne. Först gick vi ned till Ica för att tippa till pappa. Tänk att det ska vara så svårt att göra det, trots Andreas förklarat hur jag skulle göra så fattade jag inte, men fick i alla fall snäll hjälp:-) Så det var riktigt duktigt av mig. Har förresten ingen aning hur matcherna gått, så kanske man sitter här och är miljonär nu... (Önsketänkade, jag vet). Men vem vet?
Sen gick vi vidare och så tog vi en tur till lagunen och Coop för att handla lite. Så nu har vi äntligen en:
                                                           
Micro. Ja, jag vet vi måste vara en av dom sista som inte hade en sån. Men har inte varit i så stort behov tidigare. Den var på tillbud och den kostade bara 299;-  så jag slog till. För nu är jag så fruktansvärt trött på att värma all Sarahs mat i vatten bad och allt vad det heter. Dessutom är det så mycket enklare att värma på rester från middagen. Så tycker inte det var ett dumt köp alls, är ju inte världens bästa kanske men duger fint till oss just nu:-)
Hade däremot inte riktigt tänkt på hur tung den var och hur skulle jag få hem den med en barnvagn?Då hade jag riktigt riktigt tur och träffade på Hanne och Johnny i kassan och dom var så snälla så dom körde hem den till oss. TUSEN TUSEN TACK!!!!
Sarah hon tyckte att kartongen den låg i var mest spännande:-)

                                                            

Nu har jag suttit och tittat på melodifestivalen och den är precis slut. Blev lite förvånad att det var Malena Ernman som vann, inte för att låten var så dålig men men "folket" ville det och då blev det så. Själv gillade jag flera, men faktiskt Alcazars var inte alls dålig. Gillar dom inte annars, men detta var en riktigt dans låt man blev glad av. Jaja, nu är det i alla fall över och vi får hoppas på svensk seger i maj!

Kommentarer
Postat av: diana

Så fin blogg du har!! Ska vi följa varandras via blogglovin?? =) Kram



Skrivet: 2009-03-14 Tid: 22:13:55

URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: mormor stina

Perfekt att köpa en micro, men typiskt dig Johanna att vara ute och gå och komma på att du ska ha en sådan med dig hem. Tur att du fick hjälp så sparade du ryggen...



Skrivet: 2009-03-14 Tid: 22:13:55
Postat av: Johnny W

Det var så lite så Johanna :)



Skrivet: 2009-03-14 Tid: 22:13:55

URL: http://kexet.blogg.no
Postat av: Jenny H

min micro kostade 299 kr och den funkar alldeles utmarkt! dom dyrare varianterna har sa manga knappar som man andra aldrig forstar sig pa! kraam



Skrivet: 2009-03-14 Tid: 22:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0