HEMSK start på morgonen!

Sarah vaknade ungefär som hon brukar i 6 tiden. Då tog jag över henne i vår säng och försökte amma lite. Sarah var pigg och glad och klarvaken och "lekte" där emellan mig och Andreas. Själv var jag så trött att jag visste inte vart jag skulle ta vägen, så jag blundade och slumrade till. Strax senare hör jag en enorm duns och så skrik. Sarah hade ramlat ned på golvet från våran säng. Både jag och Andreas studsade upp och det var dom hemskaste sekunderna jag varit med om i hela mitt liv. Jag reagerade genom att strörtgrina och kände mig som världens hemskaste mamma. Varför skulle jag somna om??? Men jag trodde att Sarah låg "säkert" där emellan oss, men hon hade alltså rullat ned till fotändan och därfrån föll hon ned i golvet. Det är första gången hon gör illa sig riktigt ordentligt, men usch jag har aldrig någonsin kännt mig så rädd! Hon skrek en stund, men sen blev det bättre och hon började skratta och var som vanligt igen. Är lite rött på vänstra sidan pannan/huvudet, så blir kanske en bula. MEN huvudsaken är att allt gick bra, kund eha gått värre.

Så ingen bra start på dagen alltså, men nu har hon fått gröt och jag tänkte vi skulle göra oss i ordning och gå ut. Solen tittade fram nyss och jag trodde det skulle bli fint ute idag, men nu hänger regnet som vanligt i luften. Jeje, that´s life!

               

Kommentarer
Postat av: Anna

Visst är det läskigt. Det händer nog alla bebisar en eller flera gånger.



Skrivet: 2009-03-18 Tid: 10:13:23

URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Emma

Visst är det hemskt och man känner sig som världens dåligaste mamma... Om det är till nån tröst så har Alicia också ramlat ner från sängen flera gånger...

Dom är så mjuka i kroppen och oftast går det nog bra, så det är nog ingen fara. Men man hinner ju bli så himla rädd ju.

Hoppas att allt är bra med er annars.

Kram



Skrivet: 2009-03-18 Tid: 10:13:23

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: lisette

jätte fin blogg och söt unge du har :) hur har din dag varit?



Skrivet: 2009-03-18 Tid: 10:13:23

URL: http://lisettee.blogg.se/
Postat av: sandra

Usch vilken start på dagen. Men va skönt att det gick bra till slut. Är alltid så leskigt när de trillar ned. Men som du säger, huvudsaken är att det gick bra. Ge lilla plutten en puss på pannan från mig.



Skrivet: 2009-03-18 Tid: 10:13:23

URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Nina

En klassiker, johanna...Det er den overgangen fra når de ligger i ro og pludrer, til de plutselig kommer seg rundtomkring;-)det skjer jo så fort...har skjedd med våre òg, og de fleste andre jeg kjenner som har barn... forferdelig når det skjer, men det går jo stort sett bra:-)heldigvis.



Skrivet: 2009-03-18 Tid: 10:13:23
Postat av: Nina

Sees på babysang i morgen, forresten :-)



Skrivet: 2009-03-18 Tid: 10:13:23
Postat av: Jenny H

kram till er alla tre!



Skrivet: 2009-03-18 Tid: 10:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0