Skitväder.

Idag har vi inte gjort mycket alls. Faktiskt inte varit ute alls, men det har ju sina orsaker. Har blåst nästan storm och ösregnat, som sedan gick över till snöstorm och nu regnar det igen:-( Riktigt tråkigt, men ingen vits att gå ut när man måste hålla i både sig själv och vagnen för att inte blåsa bort. Andreas är borta och spelar innebandy, men kommer hem snart hoppas jag. Så Sarah och jag har bara haft en mys och slappdag inne idag. Hon vänder sig väldigt mycket från rygg till mage nu, men blir fort trött av att ligga på magen så då är det bara att springa och vända henne (så jag har faktiskt fått liite motion idag haha...) Just nu ligger hon och sover. Hoppas Andreas kommer hem snart för nu börjar magen att kurra så det blir snart dags för mig att laga middag. Ständigt återkommande fråga jag ställer mig: "vad ska vi ha till middag idag?" Är less på att "komma på" vad vi ska äta, sen just när man kommit på det är det ju roligt att laga, men framförallt att just ÄTA :-D Haha. Men tror att det blir lövbitar och pommes idag, det blir nog bra! Har flera gånger funderat på att göra ett matschema vecka för vecka, och tror faktiskt att jag ska börja med det. Blir så mycket enklare då, och så slipper jag tänka ut vad vi ska äta just den dagen. Ja, det får bli dagens I- landsproblem det ;-)

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Här är också litet blåsigt, riktigt gråväder. Har bara varit ut och köpt tidning och in till mamma med en tidning. Vi har ätit blåbärssoppa till kvällen. Kram



Skrivet: 2009-01-18 Tid: 16:35:10
Postat av: Emma

Det där med veckomatsedel är nog inte helt fel, det borde vi också ha. Allt blir så mycket lättare då ju...



Usch, när du berättar om erat hemska väder där i bergen så känner jag hur skönt det är att vara här hemma i norrland och slippa allt det där blöta :-)Älskar snö!!!



Skrivet: 2009-01-18 Tid: 16:35:10

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: mormor stina

Ja det är tur att man bor där man bor. Minusgrader och snö - det är grejor det. Vi åt hemlagad pizza i går kväll, med rester av tacosköttfärsen sen ni var här. Mycket vitlök och ost...



Skrivet: 2009-01-18 Tid: 16:35:10
Postat av: Jenny

veckomatschema är superbra! det körde jag och tomas med när vi bodde ihop och s handlade vi allt för hela veckan på måndagen! kram på er



Skrivet: 2009-01-18 Tid: 16:35:10
Postat av: Nina

Hejhej!

kikar in. skoj att du hade en blogg. alltid roligt att hitta andra mammor som bloggar =)

//Nina- MinTheo från vimedbarn..



Skrivet: 2009-01-18 Tid: 16:35:10

URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0