Mina favoritbyxor - förstörda :-(

Var verkligen jättenära att faktiskt börja gråta när jag såg vad som hade hänt med mina favvo byxor idag. Hade lagt dom i tvättmaskinen och när jag kom tillbaka och skulle hänga upp tvätten märkte jag att dom såg ut såhär.

                                                                    

Ena kanten av byxbenet hade suttit fast i tvättmaskin dörren, och jag hade stängt igen utan att se det. Så den hade snurrat en miljon varv runt i tvättmaskinen och till slut hade byxan slitits av. Nu tycker ni kanske jag är fånig som kan vara ledsen över ett par byxor, inte speciellt fina heller. Men jag köpte dom här tunna mjukisbyxorna på mammaavdelningen på HM när jag var gravid och sen dess har dom använts flitigt. Var ju redan väldigt slitna men jag använder dom in prinicip varje dag, det första jag gör när jag kommer hem är att ta på mig dom här byxorna. Har varit och tittat tidigare om det fanns kvar flera eftersom jag ville ha ett par nya, men det gör det inte. Fanns bara en tjockare variant som inte alls var lika skön. Så är faktiskt innerligt ledsen!

Tidigare idag var vi på babysång igen, är verkligen superskoj. Det tycker både mamma och Sarah :-D Det enda negativa är att det börjar kl 10, och det är då Sarah brukar ha sin första lilla vilostund för dagen. En av Sarahs favorit grejer vi gör är att alla bebisar ligger ned på rygg och så håller vi mammor i ett stort blått genomsiktligt "nät tyg" ovanför dom och sjunger om havet och drar upp och ner nätet så att det ska likna vågor, då skrattar Sarah högt:-) Och så älskar hon "lille petter edderkopp" också, vilket är den norska varianten på imse vimse spindel!

Provade maten jag lagade igår också. Hade fryst ned det i smakportioner i sånna små isbits kuber, så jag kan ta ett par smakisar av varje och prova lite varje dag. Allt gick faktiskt in med god aptit, både potatis, morot och majs. Men majspurén blev inte så bra. Trots att jag kokade majsen först så blev det inte helt "slät" när jag hade mixat den utan blev lite bitar i den vilket jag inte gillade. Nån som har nått bra förslag så att jag kan få den mer slät?

När vi satt och åt middag nu på kvällen så tittade Sarah jätteintresserad på mjölklitern som stod på bordet, och hon blev helt överlycklig när hon fick den och leka med och pratade och pratade:-)

                        

Kommentarer
Postat av: Pernilla

aaah, hon brås på mamma. hon låter precis som du gör när du är lite på örat :P



Skrivet: 2009-01-22 Tid: 22:03:04

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha... Jag dör, kan inte sluta skratta åt dom där byxorna!!! :-D :-D

Om nån ser mig nu måste dom ju tro att jag är helt knäpp som sitter här och skrattar ;-)



Jasså, så ni bor där borta... Jag vet inte helt vart det är, men jag vet ju vart lagunen är i alla fall. Skönt, då har ni mycket mindre i hyra i alla fall va? Ni bor väl i lägenhet?



Nu blir vi bara i bättre form för varje dag som går, för lite förkylning har väl ingen dött av, så det gör inte så mycket :-) Men Alicia har en jättejobbig hosta som jag hoppas försvinner snart.



Haha, vad söt hon är. "Lite roar små", det stämmer verkligen...





Skrivet: 2009-01-22 Tid: 22:03:04

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: farmor Pia o farfar Bengt

Det första vi gjorde idag på förmiddagen var att gå in här och "sitta" vid bordet tillsammans med Sarah. Åh vad vi längtar efter henne och er..



Skrivet: 2009-01-22 Tid: 22:03:04
Postat av: mormor Stina

Jag förstår hur du känner dig med byxorna... Ska titta på H&M här i stan. Har inget bra tips för majsen - svårsmält är de också så du ska inte bli förvånad om det finns rester i blöjan.Pappa undrar om du har fått låten som han skickade till dig? Jag har nyss varit till VC med Victor som har bränt blodkärl i näsan. Det snöar, är någon minus och i kväll är det Leksand - Mora på TV!!!



Ha det gott



Skrivet: 2009-01-22 Tid: 22:03:04
Postat av: Jenny H

jag håller med pernilla ;-P



Skrivet: 2009-01-22 Tid: 22:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0