Johanna sjunger igen :-)

När vi var på babysången i torsdags så frågade jag hon som hade hand om den (hon är kantor i kyrkan) om dom hade någon kör, det hade dom och idag var jag där för första gången. Så efter 3 år utan sång är jag i gång igen, och jag hade det så roligt. Hade helt glömt hur roligt det är att sjunga, ganska svårt att börja läsa noter och så igen men jag kom snabbt in i det. Jag var yngst av alla, medelåldern var väl ca 50:-) Men det gjorde inte mig ett dugg, hade det hur trevligt som helst. Huvudsaken är att jag får sjunga. Är kanske inte världens mest seriösa kör, men det lät väldigt bra i alla fall.  Var ju inte direkt som när jag var med i Cantamus (en kör nere i Stavanger), där fick jag lov att göra inträdesprov för att dom skulle se att jag passade in. Men jag sjunger igen - tralalala ;-)


Kommentarer
Postat av: m



Skrivet: 2009-01-20 Tid: 22:44:03
Postat av: mormor Stina

Va bra!



Skrivet: 2009-01-20 Tid: 22:44:03
Postat av: Emma

Vad kul, visste inte att du sjöng :-) Kul att du får en dag i veckan (eller vad det nu är) som du får bara för dig själv. Det kan behövas...



Skrivet: 2009-01-20 Tid: 22:44:03

URL: http://emalee.blogg.se/
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Å vad härligt Johanna att du sjunger igen, det är ju det jag hela tiden sagt att du skall göra.



Skrivet: 2009-01-20 Tid: 22:44:03
Postat av: Jenny H

go girl! jag hittade din skiva när jag städade igår, med det fina omslaget på dig i kulldräkt!



Skrivet: 2009-01-20 Tid: 22:44:03
Postat av: Pia

Härligt att kunna följa Sarahs utveckling genom alla dina fina foto och filmer. Och så trevligt att du börjat sjunga i kör igen...men det där med skiva det visste jag inte. Kram på er från oss i Tomelilla



Skrivet: 2009-01-20 Tid: 22:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0