Vi är i Sverige!

Igår morse i 8 tiden reste vi hemmifrån Bergen för att ta flyget hit till Skåne och Tomelilla.
Var jättenervös att vi inte skulle komma med flyget pga att vi inte fått pass till Sarah, men det var inga problem och gick hur fint som helst. Dom frågade inte ens efter det. Får hoppas att det går lika fint hem igen, men vi ska i alla fall åka och försöka få detta med pass ordnat på måndag.

I Bergen var det kallt och strålande sol (ingen snö). Och vi landade i ett snöfyllt Köpenhamn. Flyget var en del försenat, men det gick ändå förhållandevis bra med en så pass "mobil" Sarah som vi har:-) Och hon somnade som en sten så fort planet startade.

På flygplatsen.

Trött Sarah på plats i planet.

Väl framme i Köpenhamn gick och köpte biljetter till tåget som skulle ta oss till Malmö. I Malmö missade vi precis tåget som skulle ta oss vidare till Tomelilla, så vi var tvungna att vänta i en timme till. Sarah somnade igen i vagnen och jag och Andreas gick och köpte oss varsin julmust som vi drack med andakt:-) (Julmust finns inte i Norge och det var något vi båda längtat efter.)

När vi sedan var på väg med tåget så blev det massa förseningar (pga. av vädret och att det endast var ett spår att köra på.) Det var jobbigt med massa packning, vi var trötta ingen vidare sittplats och en gnällig Sarah. När vi kom till Ystad så sa tågchaffören att detta var sista stoppet och att han inte kunde köra vidare pga. av vädret. Jaha tänkte vi så det var bara att gå av och vi ringde till Agneta och Åke så kom och hämtade oss där. Natalie kom också ned till stationen och åkte med oss hem.

I väntan på tåget.

Kärt återseende.

Vi var väl hemma här i 17 tiden och hade då varit på resande fot sedan kl 8 på morgonen så det var skönt, riktigt skönt att komma hit. JÄttesnälla Agneta och Åke hade köpt med sig mat till oss som vi bara kunde värma. Jättegod Kalkonsnitzel med potatisgratäng som vi alla mumsade i oss gott utav.
På kvällen tog vi det bara lugnt, såg lite på tv. Gjorde inget speciellt.

Här vaknade vi med att det kommtit säkert 1,5 dm till snö sedan igår, så nu ligger det säkert 2 - 2,5 dm här. Det snöar för fullt - härligt!
Andreas har precis varit och hämtat Pia och Bengt vid tåget (dom har varit och hälsat på Mattias i Härnösand.) Så nu har dom kommit hem:-)

Frukost.

Sarah har varit superglad idag och springer omkring här och "upptäcker" :-)
Trappen var jätterolig. Så där komemr vi få se upp.

Nattis ute i snön imorse.