Torsdag.

Allt föör länge sedan jag skrev nu. (Igen, jag vet :-) )

Kan börja med att berätta om fredagen förra veckan. När jag skulle gå hem från jobbet och tittade på min mobil så hade jag fått ett sms från Andreas. Där stod det att jag skulle få en födelsedagspresent av han, men att jag bara kunde använda samma dagen och kl 17. Så det var bara att skynda sig hem och det visade sig att han hade beställt tid hos frissan där jag skulle få klippa mig samt färga slingor. Kunde inte ha varit en bättre present och jag kände mig som en helt ny människa efteråt (även om jag somnade ca 4 ggr under de timmar jag var där).

På lördagen var det dags för julbord för mig och Andraes på mitt jobb. Sarah sov hos kompisen Amalie och hade det super. Själva så hade vi också en riktigt riktigt rolig kväll. Tog en hel del bilder, men ingen är vär att lägga ut här känner jag. Men kan visa er vad norrmännen äter som julmat:

        
        Pinnekött. Med kolråtsstuvning och potatis. Alla norrmänn är helt galna i
        denna maträtt. Jag och Andreas förstår det inte.

                                          
                                       En liten pussbild, den bjuder vi på :-)
                                       Här ser ni mitt "nya" hår med. En god del kortare,
                                       Och någon nyans mörkare slingor.


Tomten kom också på besök och hade med sig fina julklappar till hela gänget. En svart jättesnygg jacka. Stormberg, som både är vind och vatten tät, perfekt här i Bergen.

Söndagen ja. Vet inte vad jag ska säga om den. Det var alltså min födelsedag. Den firades med att ligga helt utslagen i soffan hela dagen lång. Kan ju säga att jag mådde allt annat än bra. Tur jag inte är ute så ofta, förstår mig inte på dom som är ute varje helg. Hade aldrig orkat förstöra flera dagar efteråt med att må dåligt (som jag gjort nu). 


Det var lite om förra helgen det. Nu är det snart helg igen och jag fattar inte vart den här veckan tagit vägen. Det är verkligen underbart att jobba i barnehagen och speciellt i dessa juletider. Det är julmusik, tända ljus, pyssel, paketlagning, bakning dagen lång - ÄLSKAR DET!
Vi har bl.a. varit nede i stan och sett på "pepparkakebyen" Tänkte ta bilder på det, men batteriet i kameran var slut. Men det var något helt otroligt. Dom har satt opp ett enormt "tält" på torget och där inne har dom lagat ett helt landskap med hus, bilar, ja allt du kan tänka dig i pepparkake form. Sedan pyntat det med ljusslingor och byggt upp fjäll och liknande. Jättefint.

Imorgon ska vi ha luciafiring i barnehagen och lucia frukost för föräldrarna. Jag har senvakt och börjar 9.15, så då kan jag vara med inne på Sarahs avdelning en timme först. 

Annars rullar allt på som vanligt. Jag är lite små förkyld igen (inget ovanligt.) Jag har dessutom fått jätteont och då menar jag JÄTTEONT inne i munnen/tänderna. Har fått en visdomstand i övre käken så långt in man kan komma och som växer rätt ut mot kinden och köttet. helt fel väg. Vet inte snart vart jag ska ta vägen. Men men det är bara att hålla ut. 

          

          

                                          GODNATT!

    

Kommentarer
Postat av: Malina

Tack för det fina Julkortet vi blev så glada vilka fina bilder :) du blev jätte fin i håret johanna :D kramar



Skrivet: 2009-12-10 Tid: 21:17:17
Postat av: farmor Pia

Tack för julkortet, underbart. Vadå inte vara ute varje helg....beror det inte på hur mycket man intar?;). Moster har fixat bilstol till er. Så nu är det bara att komma. Kram från oss....längtar.



Skrivet: 2009-12-10 Tid: 21:17:17
Postat av: NovaQueen.se

Välkommen till NovaQueen.se - klädesbutiken på nätet!



Skrivet: 2009-12-10 Tid: 21:17:17

URL: http://novaqueen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0