Julkänsla.

Ute regnar det och är plussgrader, om det inte vore för alla fina ljusstakar och pyntning överallt skulle ingen tro att det skulle vara december. Snarare april/maj. Men jag har idag i alla fall fått mig en ganska så stor dos med julkänsla.

Vaknade tiidigt imorse efter att ha sovit urkasst inatt. Fick i alla fall en väldig känsla av att jag ville till kyrkan. Är ju alltid så mysigt där vid jul. Så sagt och gjort så klädde jag Sarah i hennes vita finklänning och vi tog bussen dit. Och det gjorde jag verkligen helt rätt i. Hade en jättefin och mysig stund där med luciatåg och vackra julsånger. Sarah uppförde sig nästan 100% exemplariskt men tröttnade ur på sluten. (Men det hade nog mest med att göra att hon var hungrig och ville sova sin lur.) Hon satt fint i mammas famn och lyssnade på alla sånger och helt plötsligt bland fick hon för sig att klappa händerna. Haha gullunge, fick maaaassa fina kommentarer om hur fin lite tjej jag hade. Och hon är ju verkligen fin, det finaste som finns faktiskt. (Men jag kanske är lite partisk? :-) )
Efter mumsigt fika efteråt och lite prat med mammor/barn som vi gick med babysången på så la jag Sarah ned i vagnen och vi gick hemåt. Behöver jag tala om att hon somnade bums?
Glömde tyvärr kameran hemma, men vi tog lite kort efter vi kom hem, eller försökte ta kort i alla fall ;-)

     

    

    

     

    

     
På eftermiddagen har vi bakat. Lussekatter och pepparkakor. Lussekatterna var underbart goda och saftiga och de riktigt smälte i munnen. 

   

Sarah fick fint förkläde på sig (som hon fått av mormor) och var sen redo att hjälpa till med pepparkaksbakningen. Hon var jätteduktig på att kavla och satt i sin stol lääänge och hade det jättebra. Degfen smakade dessutom MMMM :-)

   

   

   

Så vi har haft en riktigt fin dag idag. Imorgon är det måndag och dags för jobb igen. Men blir bara 4 dagar den här veckan eftersom vi reser till skåne på fredag. LÄNGTAR!

    

Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Ohh gud va söt hon är (kanske jag också är partisk ;) ) Vilka fina lussekatter och pepparkakor ni bakat. Kanske ska vi hoppa över bakningen och göra lite julgodis när ni kommer hit istället. Idag har vi faktiskt pudrat med snö. Kram



Skrivet: 2009-12-13 Tid: 20:15:51
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Va vad jag sa om att äta pepparkaksdeg? Det var väl fint att du gick till kyrkan på litet Lucia. Jag tittade litet på Lucia på TV dom sjöng så fint och då tänkte jag på dig. Hoppas att du sjunger för barnen på dagiset.



Skrivet: 2009-12-13 Tid: 20:15:51
Postat av: Laura, mamma till Kasper

Vad mysigt att baka :) Och gott blir det också.



Skrivet: 2009-12-13 Tid: 20:15:51

URL: http://laurasnya.blogg.se/
Postat av: Mia

Söt liten tjej!! Tack för det fina julkortet!!Söta båda två tjejerna!! Ska bli kul och träffa er igen till jul...

Vi ses då från oss i komstad



Skrivet: 2009-12-13 Tid: 20:15:51
Postat av: Pernilla

va? partisk, skulle du vara det? ;P tack för det jättejättefina julkortet! det står här bland tomtarna i fönstret och håller koll på mig i köket när jag gör julgodis! :) massa pussar & kramar till er från ett (helt otroligt men sant!) snöigt göteborg!



Skrivet: 2009-12-13 Tid: 20:15:51

URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0