Helg!

Det är så underbart skönt med lördag, att veta att man inte behöver ställa klockan en viss tid. Men nu har det sig ju sån att vi har en annan klocka här i huset som börjar låta, och hon bryr sig inte om det är helg eller vilken dag som helst ;-) Sarah började att göra ljud i från sig och jag gick upp och sa godmorgon till en glad liten skit som stod upp i sängen och skrattade. Gick på toaletten och när jag kom tillbaka hade hon fått tag i en påse som jag har i en av korgarna på hennes byrå som det är fullt med nappar i. Denna påse hade hon tatt med sig ned i sängen och tömt upp och ned och var verkligen i himmelriket - nappar överallt:-) Satt brevid en stund och stäckte sen ut armarna och frågade om hon ville komma upp. Det ville hon inte alls och skakde på huvudet och fortsatte leka. Själv gick jag och plockade med lite av varje medan jag hörde en sprudlade glad Sarah som pratade och lekte med sina nappar. Satt där säkert i 20 min och hade det hur kul som helst, men sen var det dags att ta bort dom, för nappen har vi bara när vi sover och det nöjde hon sig med. Hade sen en jättemysig förmiddag och Sarahs humör var verkligen på topp.

Mitt på dagen så tog jag och Sarah bussen till Nesttun. Var tvungen att få tag i mer astma medicin eftersom den håller på att ta slut (och med tanke på att vi ska till sverige och så.) Har inte möjlighet att ta ledigt ytterliggar från jobbet i nästa vecka för att fixa det så det fick bli idag. Vi skulle ju bara få utskrivet ett recept och jag frågade sköterskan i luckan om inte vi kunde få komma in ganska så snart eftersom det skulle ta så kort tid. Det verkade hon inte alls så villig att hjälpa med och vi fick vänta i 2 timmar innan det blev vår tur och vi var väl där inne i max 2 min. Vi stosade runt lite i butiker på nesttun och myste med tomteshow. Sarah var helt med och dansade och hade kul:-) Efter vi var färdig på legevakten så tog vi bussen till lagunen där det var tjocksmockat med människor. Helt sjukt. Vi tittade runt lite men både jag och Sarah tröttnade och det är inte skoj när det är mycket folk. Men blev lite shopping i alla fall, längesen det.

      
            På HM hade de ta 2 för 1, så fick dessa 2 söta hellokitty tröjorna
            till Sarah. Jättesöta.

       
        2 st nya polotröjor. Älskar polo. Har använt det massa i höst/vinter.
        Perfekt med hals som värmer lite och jättebra att ha under tunikor/
        klänningar. 

     
           Köpte faktiskt till mig själv också. Var 75% på dessa så jag fyndade
           både en svart och en lila en. Perfekt Johanna topp som är lite vid
           och döljer den inte allt för attraktiva hängsäckmagen :-P

Vi avslutade vår dag ute med att handla mat på Ica innan vi gick hem. Andreas har haft innebandymatch under dagen och var bara innom här hemma innan han stack ut igen. Skulle äta ute med laget, så gissar på att det blir sent innan han kommer hem.

Imorgon har jag tänkt att ha bakdag - pepparkakor och lussekatter, ska bli gott det.

   
         Älskar att leka med påsar av alla dess slag, astmamedicinen är en 
         annan av favvosakerna;-)

   

  
     Inte lätt att fånga denna dam på bild längre, eftersom hon alltid är
     på språng. (Ser ni hur mycket hon dreglar, helt sjukt.)

   
                               Mamma <3 Sarah

Kommentarer
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Så stor hon blivit, det går alldeles för fort. Hon hinner ju bli stora damen innan vi får träffa henne.

Ha det så bra och lycka till med pepparkakorna. Det blir säkert en liten dam som vill äta kaksmeten.



Skrivet: 2009-12-12 Tid: 22:05:01
Postat av: farmor Pia

Så fina kläder du köpt till er. Jag tänkte vi skulle baka lite här också när ni kommit hit, ifall ni vill. Annars ska vi bara ta det lugn och ha det skönt. Förresten det snöade lite nu ikväll, när vi körde hem från Malmö där vi varit och sett Svensson, Svensson. Kram vi ses snart



Skrivet: 2009-12-12 Tid: 22:05:01
Postat av: mormor stina

Bakning har vi under helgen i Sågmyra också - jag och gammelmormor Anna-Britta. Helt otroligt vad hon dreglar gummistumpan och jag förstår att du behöver lite nytt ombyte till henne. Saknar er och skickar en elektronisk puss och kram...



Skrivet: 2009-12-12 Tid: 22:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0