Back in Bergen!

Ja då var vi hemma igen efter 10 underbara dagar i Tomelilla. Stort tack till er alla! Vi har verkligen haft det jättebra och jag skulle gärna stannat en stund till. Men men nu är det bara att köra på, för imorgon börjar vardagen igen med jobb som vanligt.

Vi kom hem sent igår kväll/natt, i halv 1 tiden var vi innanför dörren. (Krångel med att få taxi med barnsäte som vanligt.) Var inte helt problemfritt på flygplatsen i Köpenhamn heller. Vi hade ju som sagt ganska mycket packning. (Vi var tvungna att ta en extra stor väska nu hem.) Så vi hade 4 stora bagasje, en vagn, pluss handbagasje. När vi ska checka in så säger han i disken att vi har 19 kilo övervikt (joda det går), och sa att vi var tvungna att betala 1500:- danska kronor för att ta allt med eller så fick vi kasta det. Båda sakerna var bara att glömma så efter lite om och men och svettiga minututer senare så hade vi packat om så att en av väskorna blev som ett till handbagasje och lastat över lite i dom andra 3 väskorna. Så det blev att vi bara skulle betala 270 :- Såklart krånglade kortet och vi var tvungna att gå och betala på ett annat ställe. Där passade jag även på att köpa en påse som vi skulle packa in vagnen i och när jag går där ifrån och ser på kvittot ser jag att han bara tagit betalt för påsen och inte övervikten. Jag kan säga att jag inte var ärlig och gick tillbaka för att säga att han hade gjort fel. Vi ville bara hem! Sarah sov dessutom bara en timme mellan 6 och halv 7 på kvällen och var sen vaken ända till vi var hemma i halv 1 tiden. Men hon var jätteduktig hela vägen.

Vi hade bett grannarna om att sätta på värmen tidigare under dagen så det skulle vara varmt när vi kom hem. Tyvärr hjälpte det inte så mycket för det rykte ur munnen när man andades (så som det gör när det är riktigt kallt ute.) Haha, helt sjukt. Så det vara bara att "brassa på" elementen, tända massa sterarinljus och lägga sig med massa kläder och filtar i sängen. Det slutade med att vi alla tre låg i våran säng med 2 st element på för fullt och stängd dörr för att hålla värmen. Det hjälpte i alla fall för jag vaknade mitt i natten och var helt våt av svett. Men i resten av rummen var det fortfarande iskallt. Nu har det i alla fall gått tillbaka till det normala igen och det är SKÖNT!!!
Varför det var så kallt kan ju ha med att göra att det är väldigt kallt ute och massa snö (ovanligt vinterväder här.)
Vi har säkert ett par decimeter och snön ligger fint på träden, riktigt vinterlandskap. Så vi får njuta så länge det varar för innom kort kommer det garanterat regna bort igen.

Visar här lite bilder från dom sista dagarna i Sverige.

       
                    Sarah i den nya klänningen som hon fick av faster.

      
På juldagen hade vi besök av Kennet och Kerstin (Bengts bror och fru). Vi åt god mat och spelade poker, jättekul.

      
                                        I farmors famn.

      
                                        I pappas famn. 

      
På annandagen åkte jag, Sarah och Andreas till Laholm för att hälsa på Andreas barndomskompis Ola, hans flickvän Frida och deras lille nyfödda Harry. Sarah tyckte det var jättespännande och ville ta på hela han:-)
Han var lika lång nu, 6 veckor gammal som Sarah var när hon föddes.

      

      
                           
      
                Vi gick ned till havet, men det blåste nått helt enormt. 

      
                                     Sarah och pappa.

      
                     Vi spelade massor av spel - jättekul!

      
                   Sarah och farbror Mattias byggde tågbana. 

      
                                     Sarah och "Tisse" :-)

      

     
                 Sarah och mamma väntar på att flyget ska gå.
                 

Dagen idag har bara gått i få upp värmen, packa upp, städa och tvättats tecken. Vilket påminner mig om att jag måste gå och hänga upp ytterliggare en tvätt nu.

GODNATT!

Kommentarer
Postat av: farmor Pia

Usch att komma hem till en så kall lägenhet. Här nere är det nu minusgrader igen. Jag fick ett ryggskott när jag jobbade i söndags, så fick besöka kiropraktikern i måndags eftermiddag. Nu har jag nyss kommit hem efter att ha jobbat i natt. Nu ska det bli promenad sedan är det till att sova igen i eftermiddag eftersom jag har en natt till att jobba. Skönt att ni kom hem om än att det tog lång tid. Tack för att ni var här med oss, kram till er.



Skrivet: 2009-12-28 Tid: 21:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0