VI LEVER!

Det är verkligen på tiden att jag blåser liv i den här bloggen igen. Har ju som ni vet börjat nytt jobb (har redan hunnit joba 1 månad) och jag har varit väldigt trött och sliten och inte riktigt haft någon motivation för att blogga. Men nu så kickar vi igång igen, eller hur:-) Vet att ni är många som undrat om det inte ä dags, men nu så:-)

         

Sarah hälsar att hon stortrivs i barnehagen, och det göra mamma med:-)
Det var väl den första veckan som det var väldigt tufft för både mig och henne, att hon i ena sekunden såg mig och i den nästa så var jag borta. Nu går det superbra och det verkar som om hon vet att mamma finns där, men inte alltid är tillgänglig. Hon hade det också lite svårt med att jag mamma hade massa andra barn på famnen och blev lite svartsjuk, men nu är inte det något problem heller. Visst hon blir ju jätteglad och skiner upp som en sol när hon får syn på mig, men nöjer sig oftast med att prata och hälsa lite och fortsätter sen med sitt:-)

Vill bara säga att det komemr bilder från Sarahs dop och när hela Sverigegänget var här och hälsade på. Men alla de ligger på våran dator som är sönder. Andreas ska fixa det på något sett så att vi får över dom på den här, men vet inte hur. Men det kommer:-)

Ja vad har annars hänt? Känns som om det är massor! Sarah var sjuk hela förra veckan. Hade feber och öroninflamation och jag har haft halsinflamation, men men det är väl så det är att börja på dagis. Vi mår i alla fall någelunda bra nu även om Sarahs onda hosta inte alls verkar ge med sig.
Vi var på helsestajonen tidigare i veckan för att väga och mäta och ta vaccin. Jag var jättespänd på vad vikten och längden skulle visa eftersom senast vi gjorde det var i maj. Nu väger hon i alla fall 10,5 kg och är 81,5 cm lång. Kan jämföras med att hon vägde 9,3 i maj och var 77 cm lång. Jag blev nästan lite paff för trodde att hon skulle väga minst 12 kg, för hon känns så tung, men så visade vågen bara 10,5.
Vi väntar med spänning att hon snart måste börja gå. Hon ställer sig upp och står stadigt länge, men att prova på att ta sig några steg? Ikke! Men tror att det är nära nu:-)

Det får vara allt för idag, skriver mer igen imorgon. Här får ni några bilder i alla fall. Resten får ni som sagt se när det med datorn har löst sig!

Ha en fin kväll och helg vidare!

Ps: TUSEN TACK FÖR FINA FÖDELSEDAGS OCH DOP PRESENTER!

          
                                                    Hjälper mamma.

          
                               Med grannbarnen Jörgen och Fredrik.

          
                Sarah har själv klättrat upp i docksängen. Mamma och pappa försökte
                att hon var lite för stor för den och hade en egen stor fin säng att va i,
                men nej hon skulle i den hela tiden. 

           
                                    Sarah och mamma har kafferep:-)

Kommentarer
Postat av: mormor stina

fint att se er igen...



Skrivet: 2009-08-28 Tid: 21:34:17
Postat av: Gammelfarmor Kerstin

Vad härligt att få några foton igen och att höra att ni mår bra igen. Hälsa grannpojkarna från mig jag kastade freesbe med dem när jag var där. En stor kram till er alla tre.



Skrivet: 2009-08-28 Tid: 21:34:17
Postat av: Jenny H

hej på er! har saknat er massor! Ja hon växer så det knakar, kul att se! vad bra att du trivs på nya jobbet johanna! här är det ganska fint väder idag, jag är på må bättre och jobbar för tillfället men är rätt lugnt, ska göra lite papperjobb snart =) igår flyttade simon till uppsala, fick besked i förrgår att han kom in på sin utb som börjar imorgon så snabba ryck med flytt blev det. känns roligt och tråkigt på samma gång! kram på er!



Skrivet: 2009-08-28 Tid: 21:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0