Torsdag.

Vill börja med att säga att jag blev jätteglad att det var några kommentarer när jag tittade idag, det gjorde mig jätteglad. Fortsätt så:-) Blir aldrig tröttsamt att läsa även om ni skulle skriva varje dag:-D

Idag har Sarah sovit middag i hela 3 timmar!!!! Pappa gick ut med henne i vagnen vid 10 tiden i morse och hon somnade direkt sen väntade, väntade och väntade vi och 3 timmar senare kl 1 då vaknade hon:-) Det har aldrig någonsin hänt att hon sovit så länge någon gång på dagen. 1 timme har väl vänt, men vanligtvis så brukar det bli ca en halv timme. Så gissa om jag förvånad, var till och med tvungen att gå och se om hon andades flera gånger.

På eftermiddagen var jag, Sarah och morfar iväg till Leksand och handlade lite. Så var vi upp till farfar och Sigrid en sväng. Sen tittade även farmor förbi och gav en jättefin tröja till Sarah som hon hade stickat. Hon föreslog att vi skulle åka till Grycksbo för att hon ville ha fler handarbeten, så vi åkte dit och jag fick välja mönster på en fin vit kofta som blir perfekt till sommaren och så önskade jag en "jordgubbsmössa" till hösten också:-) Tänk vilken tur jag har som har en farmor som kan sticka och göra så mycket fint. Önskar att jag kunde detsamma. Vi var även in på apoteket för att köpa järntillskott och folsyretabletter till mig. Är ju så sjukt trött hela tiden (har varit det länge), och fick ju svar på doktorn att jag måste ta dom tabletterna innan vi reste hit men sen har det falt i glömska. Så jag hoppas jag får lite mer energi nu!

Nu på kvällen har vi ätit jättegod fiskgratäng och potatis och sås. Var så sjukt gott och jag är proppmätt än. Jag sa till mamma att "det här var det absolut godaste jag hade ätit någonsin". Då påpekade hon att jag sagt samma sak härom dagen. Hehe, men man blir så bortskämd här för mamma är så duktig och göra så himla god mat!

           
En bild från igår, batteriet på kameran tog slut idag och jag har inte hunnit ladda det. Men nya friska bildtag imorgon:-D

Kommentarer
Postat av: Malina

Ja hon är duktig våran farmor/mormor :D hoppas tabletterna hjälper :) ja din mor är suverän på att laga mat :D vi ses senare i da :D kram



Skrivet: 2009-04-16 Tid: 23:01:33

URL: http://malinapettersson.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad kul att du uppdaterar så mycket med bilder. Det uppskattas :-)

Kul att vara "hemma" i sverige förstår jag. Du blir inte sugen på att flytta hit? :-)



Skrivet: 2009-04-16 Tid: 23:01:33

URL: http://emalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0