Långfredag.

Denna fredag har varit allt annat än lång, tycker dagen gått väldigt fort jag. Tänk snart har vi redan varit här i en vecka, det är sjukt vad tiden går fort.

Imorse tog Pappa med Sarah och Svea och gick ut på promenad, då passade jag på att ta en dusch och få göra mig i ordning helt själv. Det kallar jag vardagslyx det:-) Senar tog vi bilen upp till Sigrid och farfar (fast farfar är inte hemma han är på sjukhuset.) Hos Sigrid var vi och tittade på hönorna, men när jag skulle ta en bild så försvann allihopa.

                                           
                                                             Morfar och Sarah.

Stefan har varit här och förgyllt våran dag igen, du är härlig Stefan! Han och grannpojken här har lekt hela dagen och bara tokat sig. På eftermiddagen har vi haft besök av min morbror Peter och Kicki och kusin Anton och Louise. Jättekul att träffa er och framförallt dig Louise, var ju jättelänge sedan vi sågs sist. Louise blev förresten snabbt "offer" för Stefan och hans kompis Oskar. Hon hann knappt innanför dörren då sa Oskar: - Åh hon var snygg om hon sätter sig brevid mig när vi fikar kanske jag ger henne en kyss. (Han är 7 år.) Och sedan fortsatte det så hela tiden:-) Efter en stund gick dom ut och cyklade och efter en liten stund så kom Stefan in och frågade Louise om hon ville komma ut och se på dom när dom stegrade på cyklarna;-) (Dom ville inponera.) 

                                                     
                                              Här visar dom sina konster:-)
När jag sen gick ut för att fota dom så hörde jag dom säga till Louise:  - Är du lite kär i oss nu? Hahaha vad jag skrattade. Sen gick dom hem till Oskar men under tiden hann dom alla åka hem och när dom kom tillbaka så hade dom gjort teckningar och var JÄTTE besvikna på att dom åkt utan att dom fick säga hej då. 

                                                     
              Det här var teckningen. Den stora är Louise och den på cykeln är Oskar.
              Snacka om olycklig kärlek ;-) Men fint gjort av en som är 7 år att ge och
              säga till en som en 21 ;-) Hade jag aldrig vågat.

                 
                  
                                              Tack för en fin eftermiddag.

Nu på kvällen har vi ätit mammas supergoda smörgåstårta och myst vid tv:en och sett på Så ska det låta. Är jättetrött (som vanligt jag vet), så det är väl snart dags att hoppa i säng.
Hoppas ni alla har haft en lika fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0