Duktiga tjejen.

Då har vi varit nere på helsestasjon och tagit vaccinations spruta. 2 st, en i vart lår. Men mammas lilla sessi var såå duktig! Hon skrek just när sköterskan stack in nålen (men vem hade inte gjort det)??? Sen var det över på en sekund och hon log och skrattde som vanligt:-) Vi vägde och mätte också. Nu är Sarah 70 cm lång, och väger 7245 g. På ca 3 veckor har hon bara gått upp 55 g, men hon har växt på längden  och sträckt sig istället. Var inget att oroa sig för, eftersom en del "stannar" opp lite så i vikten kring 5-6 månaders ålder, detta tyder bara på att de behöver något "extra" i tillägg till amning. Så sköterskan sa att vi kunde börja med gröt och så, men det har vi ju redan gjort så då är det bara att fortsätta och så ge lite mer och mer för varje dag. Efter vi varit inne hos sköterskan så hade vi mammagrupp träff (vi är 4 st mammor med barn på ungefär samma ålder), så vi köpte oss varsin kaffe och bulle och satt och pratade, var väldigt mysigt det.

Sen när vi kom hem hade jag fått en lapp i posten om att hämta ett paket:-) Så då var det bara att traska nedför backen och till posten igen. Det var Ingrid Anne som hade skickat paket till mig och Sarah, och ett från Elbjörg också + 2 fina tckningar Victor och Juliane har gjort. TUSEN TACK!!!! Så nu sitter jag här med 2 st paket till Sarah och 1 till mig och undrar om jag ska öppna dom eler inte. Måste ju i alla fall öppna innan vi åker till Sverige, eftersom jag inte har plats att ta dom med... Hmm, nej jag håller mig ett tag till i alla fall:-)

Sarah ligger för tillfället och sover utanför i vagnen. Är jätteblåsigt och regnigt ute, men hon ligger så gott och varmt nedbäddad så det går nog inte någon större nöd på henne. Så medan hon sover passade jag på att skriva lite här i bloggen. Längtar efter Andreas, men han kommer nog hem snart! Ikväll hoppas jag att jag skulle få ta mig en liten tur själv ner på stan och titta runt litegrann. Har inga direkta mål med det, men är skönt att kunna gå in i en affär utan barnvagnen och titta i lugn och ro. Varför är alla affärer byggda så man knappt tar sig runt där med en barnvagn???
 

Kommentarer
Postat av: Ronja, Mindras mamma

Hej! Allt bra? Jag antar att det var dig jag fick Sempers barnmatsbok av? Tack så jätte mycket :-) Otroligt gulligt av dig. Hoppas allt är bra med er och tack igen. Kram Ronja och Mindra



Skrivet: 2008-12-16 Tid: 16:09:20

URL: http://lillaronja.blogg.se/
Postat av: Ronja, Mindras mamma

Haha okeej :-) Du, jag hade en liten liten aning att de kanske var så. Typiskt, när ja ville tacka dig och allt så är de inte från dig.. Hum! Kanske är de ett sånt paket som alla får för jag har inte reggat mig någonstans så ja skulle fått de där ifrån. Jaja.. Har ni någon snö där borta då? Kram



Skrivet: 2008-12-16 Tid: 16:09:20

URL: http://lillaronja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0